حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

لوک دانکرولک، مدیر طراحی هیوندای از سمت خود استعفا داد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

اتوموتیو نیوز از «یادداشت داخلی» خبر داد که لوک دانکرولک، مدیر طراحی گروه هیوندای موتور امروز به دلایل شخصی از سمت خود کنار می‌رود. پس از آن‌که پیتر شرایر، طراح سابق گروه خودروسازی فولکس‌واگن در سال ۲۰۰۶ مدیریت طراحی کیا را به دست گرفت و رنسانس خودروساز کره جنوبی را آغاز کرد، دانکرولک دومین فردی از فولکس‌واگن بود که در سال ۲۰۱۵ به هیوندای پیوست. هنگامی که شرایر به‌عنوان مدیر بخش طراحی در نوامبر سال ۲۰۱۸ از کار خداحافظی کرد، دانکرولک به‌عنوان مدیر طراحی هیوندای و جنسیس به کار گرفته شد. دانکرولک به‌دنبال محصولات و برندهای احساسی بود که به‌نظر نمی‌رسید نسخه‌های مختلفی از یکدیگر باشند و برندهای سه‌گانه این گروه را به خودروهای زیبا و اسپرت هیوندای، محصولات جوان و عالی کیا و خودروهای مد روز و باکیفیت جنسیس تقسیم‌بندی کرد. دو برند از میان این سه شرکت، در مسیر صحیح خود حرکت می‌کنند. کیا برخی از محصولات برتر را در اختیار دارد، اما هنوز هم فرمول خود را تغییر می‌دهد و به نقطه آرمانی نرسیده است.

Luc Donckerwolke Hyundai / لوک دانکرولک هیوندای

آغاز اولین شغل در رزومه طراح بلژیکی به سال ۱۹۹۰ برمی‌گردد، جایی که او قبل از رفتن به فولکس‌واگن، دو سال در پژو ماند. پس از عزیمت به فولکس‌واگن، اوضاع خوب می‌شود و دانکرولک یک دوره ۲۳ ساله را با کار روی نسل اول اشکودا اکتاویا و فابیا، آئودی A2 و A4 آوانت و خودروی مسابقه‌ای آئودی R8 لمان، لامبورگینی دیابلو VT، گالاردو و مورچه‌لاگو، بنتلی فلایینگ اسپر و بسیاری از محصولات این گروه خودروسازی سپری می‌کند. سابقه او در هیوندای شامل مدل‌های کنا و پلیسید، سدان‌های جنسیس G80 و G90 و کراس‌اور GV80 می‌شود. باتوجه به پیشینه‌ی دانکرولک، جای تعجب نیست که او در طی یک سال ورود به هیوندای برای ساخت ابرخودرو در جنسیس تصمیم گرفت و در مورد آنچه می‌خواست انجام دهد، ایده‌هایی داشت. لوک دانکرولک در نمایشگاه خودرو نیویورک ۲۰۱۶ گفت:

من اکنون این راز را فاش نمی‌کنم زیرا هنوز در ذهن من است! بله، این بخشی از علاقه به طراحی برند جدیدی است که قادر به تولید [خودروی سوپراسپرت] باشد. البته این تنها کاری نیست که ما انجام خواهیم داد. بیایید بگوییم که پروژه‌ای عقلانی و سنتی است، اما نکات برجسته‌ای در آن وجود خواهد داشت. 

در ادامه بخوانید:

مدیران گروه هیوندای موتور هنوز هیچ فردی را به‌عنوان جانشین دانکرولک معرفی نکرده‌اند و فعلاً سانگ‌یوپ لی به‌عنوان مدیر طراحی هیوندای و جنسیس فعالیت می‌کند و کریم حبیب، طراح سابق بی‌ام‌و و اینفینیتی که سال گذشته استخدام شده بود، عهده‌دار مسئولیت طراحی برند کیا خواهد بود. این دو نفر مسئولیت هدایت بخش طراحی را در سه برند گروه هیوندای موتور بر عهده می‌گیرند.

دانکرولک بیانیه‌ای صادر کرده است که در بخشی از آن می‌خوانیم:

این برای من افتخار بزرگی بوده است که در شکل‌گیری آینده هیوندای، کیا و جنسیس سهیم باشم. نگرش متهورانه و مترقی آن‌ها باعث شده است تا مرزهای طراحی را پشت سر بگذارم و وضع موجود را به چالش بکشم. از اعتماد گروه خودروسازی هیوندای موتور به من برای تشکیل تیمی رویایی که DNA آینده این برندها و دیجیتالی شدن مراحل طراحی آن‌ها را تعریف کرده است، تشکر می‌کنم.

Luc Donckerwolke Hyundai / لوک دانکرولک هیوندای

لوک دانکرولک در حالی از هیوندای خداحافظی می‌کند که به‌زودی شاهد ورود نسخه‌ی نهایی خودروی مفهومی پرافسی (Prophecy) به مرحله‌ی تولید خواهیم بود. اگرچه این خودروساز می‌گوید دانکرولک از سمت خود استعفا داد تا زمان بیشتری را با خانواده‌اش بگذراند، پیش‌بینی می‌شود او پس از مدتی در خودروساز دیگری آغاز به کار خواهد کرد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع