نوکیا گزارش مالی سه‌ماهه اول ۲۰۲۰ را منتشر کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

مقامات شرکت نوکیا اعلام کردند که در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۰ با وجود ضربه سنگینی که گسترش بیماری کرونا به اقتصاد این شرکت زده است، درآمدی بالغ بر ۴/۹ میلیارد یورو را تجربه کرده‌اند. از دیدگاه سران شرکت فنلاندی، علت فروش کم محصولات این شرکت، آسیب وارد شدن به چرخه تأمین قطعات مورد نیاز در کارخانه‌های واقع در چین برای تولید محصولات بوده است.

بررسی آمارها نشان می‌دهد که نوکیا در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۰ نسبت به همین بازه زمانی در سال ۲۰۱۹ با افت ۲ درصدی درآمد همراه بوده است. با این حال، آنچه در شرایط بحرانی فعلی به اقتصاد نوکیا کمک کرده، فروش تجهیزات مرتبط با فناوری 5G عنوان می‌شود. حاشیه سود ناخالص در حدود ۳۶/۴ درصد عنوان شده و حاشیه سود عملیاتی نیز ۲/۴ درصد بوده است.

بزرگ‌ترین رقبای نوکیا، دو شرکت هواوی و اریکسون محسوب می‌شوند که در زمینه فروش تجهیزات و ادوات مورد نیاز برای فناوری ارتباطات 5G و زیرساخت‌های مورد نیاز برای آن فعالیت دارند. شرکت فنلاندی از موقعیت پیش‌آمده برای هواوی در ایالات متحده می‌خواهد استفاده کند و جایگزینی برای مشتریان آمریکایی شود.

با این حال، شرکت فنلاندی اعلام کرده که میزان درآمد آن از ژانویه ۲۰۲۰ تا ماه مارس به ۴/۹ میلیارد یورو رسیده است که نسبت به درآمد ۵/۱ میلیارد یورویی در همین بازه زمانی در سال ۲۰۱۹ تقریبا ۲ درصد افت کرده است. این موضوع در حالی است که هردو شرکت اریکسون و هواوی از افزایش رشد درآمدشان در سه‌ماهه اول ۲۰۲۰ نسبت به سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۹ خبر می‌دهند.

در ادامه بخوانید:

سران شرکت نوکیا معتقد هستند که ضربه اصلی تاثیرگرفته از شیوع بیماری کرونا روی بازار در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۰ آثار خود را نشان داده است و انتظار می‌رود در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ شاهد رشد مجدد بازار باشیم. نوکیا تاکنون ۷۰ قرارداد در حوزه تأمین زیرساخت‌ها و تجهیزات مرتبط با فناوری 5G امضا کرده است.

به گفته مقامات نوکیا کاهش درآمد به دلیل کاهش تقاضا نبوده است؛ بلکه مشکل در تأمین قطعات و تجهیزات باعث شده تا روند کاری شرکت نوکیا با کندی پیش برود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع