اپلیکیشن TikTok به بیش از 2 میلیارد دانلود در نسخه iOS و اندروید رسید

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – همه‌گیری ویروس کرونا در جهان باعث شده تا میزان کاربران اپلیکیشن TikTok افزایش یابد. این شبکه اجتماعی محبوب بیش از 2 میلیارد دانلود در مجموع نسخه‌های اندروید و iOS داشته است.

به گزارش Sensor Tower، این اپلیکیشن در سال 2019 بیش از 1.5 میلیارد دانلود داشت و در حال حاضر اپلیکیشن تیک‌تاک بیشترین روند صعودی خود را در سال 2020 تجربه کرده است.

میزان دانلود اپلیکیشن TikTok
میزان دانلود اپلیکیشن TikTok

یکی از دلایل رشد چشمگیر این اپلکیشن در سه ماه اول سال 2020، همه‌گیری ویروس کرونا و در خانه ماندن افراد است. البته موضوع رشد کاربر در این مدت شامل حال تمام شبکه‌های اجتماعی و پیامرسان‌ها می‌شود؛  این اپلیکیشن در این مدت 315 میلیون دانلود داشته است.

این یک رکورد در سه ماهه سال جدید میلادی است که یک برنامه سرگرمی تلفن‌های هوشمند تجربه کرده و سودآوری زیادی را نیز به‌همراه داشته است. درآمد این اپلیکیشن در نسخه iOS نسبت به اندروید بیشتر بوده است؛ از طریق نسخه iOS اپلکیشن، 435.3 میلیون دلار درآمد کسب شده است. در حالی که اندروید فقط 21.4 میلیون دلار برای شرکت ByteDance (شرکت مادر TikTok) آورده مالی داشته است.

در این گزارش آمده است، مردم چین 331 میلیون دلار، یعنی 72.3 درصد از کل درآمد، در اپلیکیشن TikTok خرج کرده‌اند. در مقابل مردم آمریکا 86.5 میلیون دلار یعنی حدود 19 درصد هزینه کرده‌اند. این موضوع نشان از محبوبیت زیاد این اپلیکیشن داشته و می‌تواند زنگ خطری برای سایر رقبا باشد.

 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع