ال جی گزارش مالی سه‌ماهه اول ۲۰۲۰ را منتشر کرد؛ بخش موبایل همچنان ضررده

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

تقریبا به زمانی رسیده‌ایم که شرکت‌های مختلف، گزارش مالی سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۰ خود را منتشر می‌کنند. ال‌جی نیز چنین اقدامی انجام داده که در گزارش شرکت کره‌ای می‌توان درآمدی بالغ بر ۱۲/۴ میلیارد دلار را مشاهده کرد. از این مبلغ در حدود ۹۲۱ میلیون دلار را حاشیه سود عملیاتی تشکیل می‌دهد و درواقع دومین باری محسوب می‌شود که شرکت کره‌ای در سه‌ماهه اول سال مالی توانسته از حاشیه سود عملیاتی بیشتر از یک تریلیون وون کره جنوبی عبور کند.

از درآمد ذکرشده، حدود ۶/۹۵ میلیارد دلار به بخش‌های لوازم خانگی و سیستم تهویه مطبوع ال‌جی و لوازم تفریحات خانگی ال‌جی مرتبط است. درواقع شرکت ال‌جی شامل چند زیرمجموعه می‌شود که شاید پردرآمدترین آن‌ها را بتوان بخش لوازم خانگی ال‌جی دانست.

در این بین بخش موبایل ال‌جی نیز درآمد خود را اعلام کرده که بالغ بر ۸۴۳/۹ میلیون دلار یا ۹۹۸/۶ میلیارد وون کره جنوبی می‌شود. از درآمد ذکرشده در حدود ۲۰۰ میلیون دلار را حاشیه ضرر عملیاتی تشکیل می‌دهد که نسبت به سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۹ کمتر شده است؛ اما همچنان بخش موبایل ال‌جی را ضررده می‌سازد.

در مقایسه‌ای کوتاه می‌توان به میزان گوشی‌های هوشمند فروخته‌شده در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۰ اشاره کرد که نسبت به سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۹ در حدود ۳۴ درصد تعداد کمتری گوشی هوشمند فروخته شده است. سران بخش موبایل ال‌جی نیز اتفاقات پیش‌آمده و ضرر مالی را به دلیل گسترش بیماری کرونا اعلام کرده‌اند.

در ادامه بخوانید:

بیماری کرونا به بسیاری از مشاغل ضربه زده و فروش محصولات مختلفی را کاهش داده است. گویا گوشی‌های هوشمند ال‌جی نیز پس از شیوع بیماری کرونا فروش کمتری را تجربه کرده‌اند. در این بین، اختلال در تامین قطعات مورد نیاز محصولات ال‌جی نیز اثری منفی روی فروش محصولات داشته است.

با این حال، سران شرکت کره‌ای امیدوار هستند که گوشی هوشمند ال‌جی ولوت 5G با استقبال گسترده کاربران مواجه شود و به افزایش درآمد بخش موبایل ال‌جی کمک کند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع