حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

کرونا درآمد نوکیا را کاهش داد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،


شرکت نوکیا با انتشار گزارش مالی جدیدی از کاهش دو درصدی درآمدزایی خود در نخستین فصل سال جاری میلادی تحت تاثیر شروع گسترده‌ ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش تک تایمز از ایسنا، شرکت فنلاندی نوکیا که در سال‌های اخیر توانسته باری دیگر به بازارهای جهانی فروش موبایل بازگردد، به تازگی با انتشار یک گزارش مالی جدید اعلام کرده است که تحت تاثیر شیوع گسترده و همه‌گیری ویروس خطرناک و مرگبار کرونا در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی که منجر به افت شدید تقاضا در بازار فروش موبایل در کشورهای مختلف از جمله چین شد، با دو درصد کاهش در میزان درآمدزایی خود در این بازه زمانی روبرو شده است.

البته بخشی از میزان سودآوری نوکیا به علت توسعه زیرساخت‌های مربوط به شبکه نسل پنجم اینترنت همراه موسوم به شبکه 5G بوده است.

این شرکت فنلاندی یکی از بزرگترین اپراتورهای مخابراتی جهان به شمار می‌رود که در سال های اخیر با شرکت های هواوی در چین و اریکسون در سوئد در خصوص توسعه و راه اندازی شبکه 5G رقابت می کند .

بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری برآورد و اعلام کردند که تاثیر و تبعات منفی ناشی از شیوع گسترده و ویروس کرونا تنها در نخستین فصل سال جاری میلادی به چشم خواهد آمد و بسیاری از اپراتورهای مخابراتی و شرکت‌های تکنولوژی در نیمه دوم سال به وضعیت عادی بازگشته و میزان فروش و درآمدزایی خود را تقویت خواهند کرد.

به عنوان مثال شرکت نوکیا 70 قرارداد تجاری در خصوص توسعه و راه اندازی شبکه 5G در سراسر جهان منعقد کرده است که می تواند تا حد زیادی به افزایش درآمد زایی و سودآوری این شرکت کمک کند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع