چند نکته مهم که باید پیش از برگزاری ویدیو کنفرانس در خانه به آن ها توجه کنید

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – رعایت چند نکته ساده اما مهم هنگام برگزاری ویدیو کنفرانس در خانه، می تواند تاثیر بسزایی روی کیفیت آن بگذارد. در این مطلب به معرفی برخی از این نکات پرداخته ایم.

امروزه مردم سراسر دنیا مجبور هستند تا از خانه امور کاری خود را انجام دهند. در چنین شرایطی، داشتن ابزارهای مناسب مانند Zoom یا Microsoft Teams و رعایت چند نکته برای برقراری ویدیو کنفرانس های با کیفیت، بسیار ضروری و حساس به نظر می رسد. در ادامه برخی از این نکات را با یکدیگر مرور می کنیم.

مکان مناسب را برای ویدیو کنفرانس انتخاب کنید

انتخاب مکان مناسب یکی از نکات مهم برای برقراری مکالمات تصویری است. یک مکان ساده و بدون زرق و برق را انتخاب کنید تا تصویر پس زمینه باعث حواس پرتی سایر اعضای گروه نشود. همچنین به خاطر داشته باشید که نور خورشید در مقایسه با نور مصنوعی، کمتر انسان را خسته می کند. پس یک ناحیه ساده بی آلایش نزدیک پنجره می تواند انتخاب خوبی برای ویدیو کنفرانس باشد.

سرعت اتصال به اینترنت را پیش از شروع ویدیو کنفرانس بررسی کنید

همانطور که می دانید سرعت اینترنت در تمام نقاط خانه یکسان نیست. برای جلوگیری از قطع شدن یا کیفیت پایین تماس های تصویری بهتر است تا به کمک سایت هایی نظیر Fast.com یا Speedest.net، بهترین نقطه برای اتصال به اینترنت را بیابید. همچنین می توانید در صورت لزوم، روتر خود را جابجا و به محیط ایده آل نزدیک تر کنید.

از کارکرد میکروفون و دوربین مطمئن شوید

در نظر داشته باشید که میکروفون و دوربین دستگاه شما ممکن است در حالت معمولی خاموش باشند. اگر از کاربران ویندوز هستید، به منوی استارت رفته و پس از انتخاب Setting، روی گزینه Privacy and Camera تک تایمز کنید. توجه داشته بشید که برای فعال بودن دوربین باید گزینه Allow apps to access your camera روشن باشد. برای فعال سازی میکروفون نیز باید همین روند را تکرار کنید اما این بار Allow apps to access your microphone باید در حالت on باشد.

کاربران مک راه ساده تری را در پیش دارند؛ چراکه میکروفون و دوربین به صورت پیشفرض در حالت فعال قرار دارد. اما برای اطمینان خاطر بیشتر، برنامه FaceTime را باز کرده و ببینید که آیا دوربین فعال است یا خیر. برای بررسی میکروفون نیز به بخش Setting رفته و به ترتیب گزینه های Sound و Input را انتخاب کنید. اگر پس از صحبت کردن نوار پایین input level واکنشی نشان داد، میکروفون فعال است.

در مواقع لازم میکروفون را قطع کنید

در کنفرانس های کاری و برای جلوگیری از هرج و مرج، بهتر است تنها یک نفر صحبت کند. بنابراین تا زمانی که نوبت به شما نرسیده، میکروفون خود را در حالت بی صدا قرار دهید. این کار همچنین باعث می شود تا سر و صدای ناگهانی اعضای خانواده، نظم جلسه را بر هم نزند.  

مراقب گفتگوهای خود باشید

ارسال یک پیام نامناسب در ویدیو کنفرانس ها، آن هم به صورت اشتباهی، بسیار شرم آور و غیر حرفه ای است. اپلیکیشن هایی مانند Microsoft Teams دارای یک قسمت جداگانه برای گفتگو و ارسال پیام هستند. اما به هر حال مواظب باکس های باز شده از سوی سایر اپلیکیشن ها باشید و خود را سرگرم چت های متفرقه نکنید.

آشنایی با فناوری به کار گرفته شده برای ویدیو کنفرانس

آخرین نکته در هنگام کار در منزل، شناخت فناوری است. اپلیکیشن هایی مثل Google Hangouts ، Zoom و Microsoft teams دارای نرم افزار خاص خود هستند. سعی کنید تا با نرم افزار کاربردی خود آشنا شوید. مکان گزینه های مختلف مثل به اشتراک گذاری صفحه یا ضبط صدا و از همه مهم تر دکمه بی صدا را به خاطر بسپارید تا در صورت نیاز به صحبت، سریعا آن را خاموش کنید.

با اینکه قابلیت کنفرانس ویدیویی از سال ها پیش در دسترس کاربران قابل گرفته، اما استفاده از آن در چند ماهه اخیر بیشتر از همیشه بوده است. آشنایی با این نوع پلتفرم ها جهت برقراری تعامل با دیگران امری ضروری و مهم به شمار می آید.

 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع