با پنج مورد از بهترین تقویم های اندرویدی آشنا شوید

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – تقویم و پیگیری رویدادها، به یکی از الزامات مهم در زندگی افراد تبدیل شده است. در ادامه به چند مورد از بهترین تقویم های اندرویدی در گوشی های هوشمند اشاره می کنیم.

اپلیکیشن های تقویم به یک بخش حیاتی از زندگی افراد تبدیل شده اند. از این تقویم ها برای زمان بندی قرارملاقات ها، یادآوری رویدادهای مهم و برنامه ریزی دورهمی های اجتماعی استفاده می شود. در سال های اخیر توسعه دهندگان در تلاش بوده اند تا اپلیکیشن هایی را به وجود آورند که علاوه بر گزینه های پیشفرض یک تقویم، دارای قابلیت های بیشتری باشد.

کاربران در هنگام انتخاب یک تقویم، معمولا به بررسی قابلیت های مشترکی می پردازند:

سفارشی سازی: در اکثر اپلیکیشن ها، مجموعه ای از رنگ ها برای رویدادهای مختلف ارایه شده است. بدین ترتیب کاربر می تواند رویدادها و مراسم را سازماندهی کرده و خوانایی تقویم را ساده تر کند.

نماها: اگر داده های زیادی در تقویم وجود داشته باشد، مرتب سازی آن ها کمی دشوار می شود. اما قابلیت نماها به کاربر اجازه می دهد تا اوقات زمان بندی شده برای روز بعد، هفته، ماه یا حتی سال بعد را به راحتی مشاهده کند.

همگام سازی: قابلیت همگام سازی به کاربر اجازه می دهد تا داده های موجود در تقویم قدیمی خود را بدون حذف هر گونه رویداد، به یک تقویم جدید انتقال دهد. این کار غالبا از طریق همگام سازی ابری، یا صدور و ورود فایل هایی با فرمت .ics صورت می گیرد.

در معرفی بهترین تقویم های اندرویدی، نامی از Google Calendar برده نمی شود، چون تمام کاربران اندرویدی به طور پیشفرض از این تقویم استفاده می کنند. هدف اصلی معرفی گزینه های دیگری به غیر از تقویم بدیهی گوگل است.

بهترین تقویم برای تقریبا تمام افراد: DigiCal Calendar Agenda

اپلیکیشن DigiCal به کاربر اجازه می دهد تا رویدادهای مختلف را به هفت شیوه متفاوت مشاهده کند و با تقویم های گوگل و مایکروسافت همگام سازی می شود. همچنین می توان رخدادهای ورزشی، نمایش های تلویزیونی، پیش بینی آب و هوا و تعطیلات عمومی را در این تقویم بررسی کرد. علاوه بر طراحی زیبا و ارایه قابلیت دارک مود، این اپلیکیشن 42 رنگ متفاوت را جهت سازماندهی و مرتب سازی رویدادهای مختلف در اختیار کاربر قرار می دهد. 

بهترین تقویم برای گروه ها: Time Tree

اپلیکیشن Time Tree یکی از بهترین تقویم های اندرویدی برای کاربرد مشترک بین افراد است. می توان برای گروه ها و رویدادهای متفاوت، تقویم های متعددی را به وجود آورد، از ویژگی چت برای هماهنگ سازی، اضافه کردن یادداشت برای هر رویداد، یا حتی ارسال یادآوری به سایر اعضای گروه استفاده کرد. تقویم Time Tree یک ابزار برنامه ریزی قدرتمند جهت سازماندهی رویدادها برای دوستان، خانواده یا همکاران بوده و از قابلیت همگام سازی با سایر تقویم ها برخوردار است.

بهترین تقویم اندرویدی برای تجارت: Business Calendar 2

یکی از مهم ترین کاربردهای یک تقویم، پیگیری قرارملاقات های تجاری است. اپلیکیشن Business Calendar 2 ظاهر استانداردی برای این کار داشته و قابلیت های متعددی را برای کاربر ارائه می دهد. مشاهده تقویم به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه یا لیستی، سفارشی کردن رنگ های مختلف برای رویدادها، انتخاب بین تم های دیداری متفاوت و همگام سازی با اپلیکیشن های دیگر، از جمله ویژگی های این تقویم به حساب می آیند. اما مهم ترین مزیت اپلیکیشن Business Calendar 2، ایجاد ساده جلسات است.

ساده ترین تقویم: Simple Calendar

اپلیکیشن Simple Calendar یکی از ساده ترین تقویم های اندرویدی بوده و امکان مشاهده، مدیریت و ایجاد رویدادها را به آسان ترین شیوه ممکن برای کاربر فراهم می آورد. می توان از نماهای متفاوت برای افزایش تمرکز استفاده کرده و حتی رنگ رابط کاربری را تغییر دهید. برای افرادی که به قابلیت های پیشرفته و گزینه های پیچیده احتیاج ندارند، سادگی این تقویم یک ویژگی منحصر به فرد به شمار می آید.

تقویم اندرویدی پریمیوم: CalenGoo

این اپلیکیشن یک تقویم پولی به ارزش 5.99 دلار است، اما گزینه های بسیار زیادی برای سفارشی سازی تقویم ارایه می دهد. دو تم متفاوت، 12 رنگ مختلف برای رویدادها، تنظیم رویدادها با مخاطبین، فایل های پیوستی، یادآوری ها و همچنین 9 نمای متفاوت از جمله قابلیت های این تقویم قدرتمند به شمار می آیند. ویژگی های جریان کاری عالی در این اپلیکیشن وجود دارند. رویدادهای تکرارشونده از طریق ساخت الگوهای خودکار به تقویم اضافه می شوند. این برنامه همچنین از طراحی کشیدن و رها کردن بهره می گیرد که کپی برداری و مرتب سازی رویدادها را ساده تر می کند. ویژگی های متعددی جهت مدیریت وظایف نیز در این تقویم به چشم می خورد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع