عکاسی پرتره آیفون SE 2020 اپل در حد آیفون 11 با اپلیکیشن Halide Camera

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

آیفون SE نسل دوم (Apple iPhone SE 2020) جدیدترین گوشی سری آیفون است که ۴۰۰ دلار قیمت دارد و از تراشه‌ی A13 بایونیک و در پنل پشتی از دوربین تکی باکیفیت استفاده می‌کند. معمولا برای عکاسی پرتره به دو دوربین نیاز است که یکی از آن‌ها باید به حسگر عمق‌سنج مجهز باشد. با‌این‌حال، اپل پیش‌تر در آیفون XR نشان داده است می‌تواند عکاسی پرتره را به‌صورت نرم‌افزاری ازطریق یک دوربین دردسترس قرار دهد.

گوشی آیفون SE 2020 نیز همچون آیفون XR در پنل پشتی میزبان یک دوربین است. این گوشی میان‌رده طبق اعلام اپل از حالت پرتره پشتیبانی می‌کند؛ ولی با محدودیتی خاص؛ یعنی حالت پرتره آیفون SE فقط برای انسان کار می‌کند و امکان استفاده از آن برای حیوانات و اشیاء وجود ندارد. به‌روزرسانی جدید اپلیکیشن‌های Halide Camera و Spectre Camera که هفته‌ی پیش دردسترس قرار گرفته است، پشتیبانی از تمام قابلیت‌های عکاسی پرتره را به آیفون SE نسل دوم اضافه می‌کند. بدین‌ترتیب، دارندگان آیفون SE می‌توانند به‌لطف Halide Camera و Spectre Camera از حیوانات و اشیاء نیز تصاویر پرتره ثبت کنند.

آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو اپل قابلیت پرتره دارد که نه‌تنها با انسان‌ها، بلکه با حیوانات و اشیاء نیز به‌خوبی کار می‌کند. این یعنی دارندگان دو گوشی یادشده می‌توانند به‌راحتی روی تصاویر شامل حیوانات و اشیاء نیز جلوه‌ی بوکه ایجاد کنند؛ دقیقا به همان نحوی که امکان ایجاد جلوه‌ی بوکه برای انسان‌ها وجود دارد. با‌وجوداین، قابلیت مذکور در آیفون SE نسل دوم با محدودیت مواجه است. در آیفون SE و آیفون XR، اگر بخواهید از حیوانات یا اشیاء عکس پرتره ثبت کنید، پیغام «هیچ فردی شناسایی نشد» روی صفحه ظاهر می‌شود. در همین حین، اگر چهره‌ی انسان جلو دوربین قرار گیرد، حالت پرتره به‌خوبی کار می‌کند. 

محدودیت یادشده در دوربین آیفون SE و XR محدودیتی نرم‌افزاری است؛ زیرا همان‌طورکه اشاره کردیم، اپل برای استفاده از حالت پرتره در دوربین‌های تکی به قابلیت‌های نرم‌افزاری و قدرت پردازش تراشه‌ی گوشی متکی می‌شود. قدرت پردازشی تراشه امکان اضافه‌کردن برخی از قابلیت‌های دوربین‌های دوگانه را برای دوربین‌های تکی فراهم می‌کند. Halide شرکتی است که قصد دارد از طریق دو اپلیکیشن این محدودیت نرم‌افزاری را بردارد. توسعه‌دهندگان این شرکت هفته‌ی گذشته به‌روزرسانی جدید هر دو اپلیکیشن سیستم‌عامل iOS را دردسترس قرار دادند. از این دو اپلیکیشن با نام‌های Halide Camera و Spectre Camera یاد می‌شود. 

دو نسخه‌ی جدید اپلیکیشن‌های مذکور پشتیبانی کامل از حالت پرتره را به نسل دوم آیفون SE اضافه می‌کنند. این یعنی دارندگان آیفون اس‌ای می‌توانند ازطریق رابط کاربری اپلیکیشن‌های Halide Camera و Spectre Camera به حالت پرتره‌ی شبیه ‌به آیفون ۱۱ و ۱۱ پرو دسترسی پیدا کنند. درصورت تمایل، می‌توانید اپلیکیشن‌های Halide Camera و Spectre Camera را به‌ترتیب با قیمت‌ ۵/۹۹ و ۲/۹۹ دلار از اینجا و اینجا دانلود کنید.

دیدگاه شما کاربران تک تایمز درباره‌ی اپلیکیشن‌های Halide Camera و Spectre Camera چیست؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع