وان پلاس Z مجهز به چیپست اسنپدراگون ۷۶۵ با فناوری ۵G خواهد بود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

وان پلاس اخیرا از دو گوشی رده‌بالای خود یعنی وان پلاس ۸ و ۸ پرو معرفی کرد و حالا خیلی‌ها برای معرفی نسخه ارتقایافته T این سری در پاییز امسال لحظه‌شماری می‌کنند.

اما از آنجاییکه وان پلاس ۸ و ۸ پرو با قابلیت ۵G بسیار گران‌تر از مدل‌های قبلی خود هستند، ظاهرا وان پلاس در حال کار روی گوشی میان‌رده است. در ابتدا گفته می‌شد که نام این هندست وان پلاس ۸ لایت خواهد بود، اما حالا انتظار می‌رود که ‌با نام وان پلاس Z در تابستان امسال و به احتمال زیاد در اواخر تیر ماه  (ماه جولای) رونمایی شود.

به نظر می‌رسد این گوشی مجهز به چیپست اسنپدراگون ۷۶۵ خواهد بود، هرچند که شایعات اولیه به تراشه Dimensity 1000 مدیاتک اشاره کرده بودند.

هر دوی این چیپست‌های میان‌رده از فناوری ۵G پشتیبانی می‌کنند، بنابراین وان پلاس Z قطعا یک گوشی ۵G خواهد بود، اما در حالیکه Dimensity 1000 عملکرد خوبی را در بنچمارک‌ها داشته است، اسنپدراگون ۷۶۵ در بین سازندگان اصلی هندست محبوبیت زیادی دارد.

دستگاه‌هایی مانند نوکیا ۸.۳، ال جی Velvet و موتورولا اج مجهز به اسنپدراگون ۷۶۵ هستند و شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه گوگل می‌خواهد بجای اسنپدراگون ۸۶۵، از این تراشه ارزان‌تر و قابل‌قبول در داخل گوشی‌های پیکسل ۵ و ۵XL خود استفاده کند.

از طرفی، به کارگیری اسنپدراگون ۷۶۵ می‌تواند ارائه وان پلاس Z با اپراتورهای آمریکایی و اروپایی را راحت‌تر کند، هر چند که ما در حال حاضر اطلاعات زیادی درباره نحوه عرضه این دستگاه که انتظار می‌رود قیمت آن از زیر ۵۰۰ دلار شروع شود نداریم. براساس شایعات، وان پلاس Z دارای نمایشگر مسطح ۶.۴ اینچی خواهد بود و احتمالا از یک دوربین سه‌گانه شامل سنسورهای ۴۸، ۱۶ و ۱۲ مگاپیکسلی بهره خواهد برد. درباره سایر مشخصات این هندست می‌توانیم به ۸ گیگابایت رم، حداقل ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و از همه مهم‌تر اتصال ۵G اشاره کنیم.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع