حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

بازار گوشی های هوشمند بر اثر شیوع ویروس کرونا کاهش بی سابقه ای را تجربه کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

بازار گوشی‌های هوشمند یکی از نقاط تحت تأثیر شدید ویروس کرونا در ماه‌های گذشته بود. گزارش‌های جدید نشان می‌دهد فصل اول سال ۲۰۲۰، با شدیدترین کاهش ابعاد بازار گوشی هوشمند در تاریخ همراه بود. شرکت‌های تحلیل‌گر بازار، Counterpoint و Canalys هردو تأیید می‌کنند که فروش گوشی هوشمند نسبت به سال گذشته کاهش میانگین ۱۳ درصدی را تجربه کرده است. کانترپوین، کاهش فروش در چین را در فصل گذشته ۲۷ درصد گزارش می‌کند، درحالیکه عدد ۱۸ درصد در جلوی این آمار در گزارش کانالیس دیده می‌شود.

صرف‌نظر از اینکه گزارش کدام شرکت را بررسی کنید، هردوی آن‌ها تأیید می‌کنند که برای اولین‌بار از سال ۲۰۱۴، فروش جهانی گوشی هوشمند به زیر ۳۰۰ میلیون دستگاه رسید. کاهش تقاضا در چین نیز بسیار بیش از میانگین کاهش جهانی گزارش می‌شود. گروه تحلیل‌گر کانترپوین در بیانیه‌ی خود پیرامون گزارش جدید نوشتند: «با رسیدن به پایان فصل اول سال ۲۰۱۰ و گسترش کووید ۱۹ به کشورهای بیشتر در جهان و افزایش پیاده‌سازی سیاست‌های تعطیلی گسترده، تأثیر ساختارشکن بحران از بخش تأمین کالا به تقاضا رسید».

آمار فروش گوشی‌های هوشمند برای اولین‌بار از سال ۲۰۱۴ به زیر ۳۰۰ میلیون دستگاه رسید

سامسونگ و هواوی و اپل هنوز هم بزرگ‌ترین فروشنده‌های گوشی هوشمند در جهان هستند. اپل در آمارهای اخیر کمترین کاهش فروش را نسبت به سال گذشته تجربه کرد و وضعیت بهتری نسبت به رقبا دارد. هردو شرکت کانالیس و کانترپوینت، در گزارش فصلی خود شیائومی را در جایگاه چهارم قرار می‌دهند که برای اولین‌بار به سهم بازار ۱۰ درصد از فروش جهانی رسید.

تحلیل‌گر ارشد کانالیس، بن استنتون، درباره‌ی گزارش‌های جدید می‌گوید:

تقاضا برای دستگاه‌های جدید با کاهش شدید روبه‌رو شده است. در ماه فوریه که ویروس کرونا در چین متمرکز بود، تولیدکننده‌ها نگران چگونگی مدیریت بحران برای تولید به‌اندازه‌ی نیاز جهانی بودند. در ماه مارس، وضعیت کاملا دگرگون شد. اکنون وضعیت تولید تقریبا خود را باز یافته است، اما با پیاده‌سازی سیاست‌های تعطیلی گسترده در نیمی از جهان، آمار فروش ضربه‌ی سنگینی خورد.

بازار گوشی های هوشمند فصل اول 2020

در ادامه بخوانید:

تحلیل‌گران کانترپوینت هم در تفسیر وضعیت موجود، نظر مشابهی دارند. تارون پاتاک، دستیار مدیریت تحقیقات کانترپوینت، می‌گوید: «از نگاه مصرف‌کننده، گوشی‌های هوشمند مگر اینکه به‌عنوان جایگزین یک دستگاه کاملا معیوب خریداری شوند، خریدی اختیاری هستند. مصرف‌کننده‌ها در شرایط کنونی عدم قطعیت فراوان، بسیاری از خریدهای اختیاری خود را متوقف کرده‌اند. درنتیجه چرخه‌های جایگزینی گوشی هوشمند زمان بیشتری به طول خواهند انجامید».

تحلیل‌گران اعتقاد دارند تأثیر اصلی همه‌گیری ویروس کرونا هنوز به زمان بیشتری برای تثبیت نیاز دارد. استنتون می‌گوید اکثر تولیدکننده‌ها انتظار افزایش تأثیر ویروس کرونا را در فصل دوم می‌کشند و اوج آن را در سه‌ماهه‌ی کنونی پیش‌بینی می‌کنند. درنهایت کارشناسان وضعیت موجود را یکی از دشوارترین آزمون‌های صنعت گوشی هوشمند می‌دانند. از نگاه آن‌ها، بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده، خصوصا آن‌هایی که متمرکز بر فروش آفلاین هستند، درصورت عدم دریافت کمک‌هزینه‌های دولتی با بحران‌های جدی روبه‌رو خواهند شد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع