حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

شیائومی و ویوو علیرغم شیوع ویروس کرونا عملکرد خوبی در سه ماهه اول امسال داشته‌اند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

سامسونگ، هواوی و اپل بعد از شیوع ویروس کرونا در سه ماهه اول امسال، با کاهش عرضه جهانی گوشی‌هایشان مواجه شدند. جدیدترین گزارش موسسه Canalys نشان می‌دهد که عرضه جهانی گوشی هوشمند در سه ماهه نخست امسال با کاهش ۱۳ درصدی به ۲۷۲ میلیون دستگاه رسیده است.

فروش‌های بالای آیفون ۱۱ تاحدودی به اپل کمک کرده است

قبل از آنکه شیوع ویروس کرونا اقتصاد جهانی را تحت تاثیر قرار دهد، صنعت گوشی‌های هوشمند بعد از مدت‌ها رکود نشانه‌هایی از بهبود را می‌دید. اما حالا تقاضا برای این دستگاه‌ها به میزان زیادی کاهش یافته است و شرکت‌ها با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده‌اند. در چنین شرایطی اکثر مردم به جز در مواردی که گوشی‌شان شکسته باشد یا آن را گم کرده باشند، اقدام به خرید یک گوشی جدید نمی‌کنند.

براساس گزارش Canalys، هرچند سامسونگ در سه ماهه اول امسال، جایگاه اول خود را بعد از واگذاری آن به اپل در سه ماهه چهارم ۲۰۱۹ دوباره پس گرفته است، اما میزان عرضه گوشی‌های این شرکت در طول این مدت کاهش یافته است. سامسونگ در سه ماهه اول امسال ۶۰ میلیون هندست روانه بازار کرده که ۱۷ درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته است.

فروش‌های هواوی هم با کاهش ۱۷ درصدی به ۴۹ میلیون دستگاه رسیده است. این شرکت در حال حاضر به خاطر تحریم‌های آمریکا تحت فشار است و شاید عملکردش در مقایسه با سایر شرکت‌ها قابل توجیه باشد.

میزان فروش آیفون‌های اپل هم با کاهش ۸ درصدی به ۳۷ میلیون دستگاه رسیده است که نسبت به سایر شرکت‌ها کاهش کمتری محسوب می‌شود.

در مقابل، شیائومی و ویوو میزان عرضه گوشی‌های خود را در سه ماهه اول امسال افزایش داده‌اند. شیائومی با ۹ درصد افزایش، میزان فروش هندست‌های خود را به ۳۰ میلیون دستگاه رسانده و ویوو هم با ۳ درصد افزایش، ۲۴ میلیون گوشی در طول سه ماهه نخست امسال فروخته است.

انتظار می‌رود سه ماهه دوم بدتر از سه ماهه اول باشد، اما شرایط بعد از سه ماهه دوم احتمالا بهتر خواهد شد. با این حال، اثرات اقتصادی شیوع ویروس کرونا حتی بعد از پایان آن ادامه خواهد داشت، بنابراین برگشت شرکت‌ها به حالت عادی ممکن است کمی طول بکشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع