حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

افزایش سهم مرورگر اج و کاهش سهم ویندوز در بازار در ماه آوریل ۲۰۲۰

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

موسسه Netmarketshare همانند روال هر ماه، آمار و سهم بازار در ماه آوریل سال ۲۰۲۰ میلادی را منتشر کرد. این اطلاعات نشان می‌دهد که مرورگر اج (Edge) با افزایش سهم بازار روبرو بوده حال آنکه ویندوز ۱۰ در مقایسه با میزان سهم بازار در ماه مارس ۲۰۲۰، با کاهش مواجه شده است.

در گزارش این ماه، سهم ویندوز ۱۰ در بازار سیستم‌عامل‌ها معادل ۵۶ درصد است. این در حالی‌ست که سهم ویندوز ۱۰ از بازار در ماه مارس معادل ۵۷٫۳۴ درصد بوده است. این کاهش را نمی‌توان به افزایش محبوبیت ویندوز ۱۰ در روزهای قرنطینه خانگی نسبت داد چراکه سهم ویندوز ۷ نیز از ۲۶٫۳ درصد به ۲۵٫۵۹ درصد تقلیل یافته است.

به نظر می‌رسد که کاهش سهم سیستم‌عامل‌های ویندوز در سه‌ماهه اخیر غیرقابل اجتناب است. گفتنی‌ست که سهم لینوکس نیز در این مدت از ۱٫۳۶ به ۲٫۸۷ درصد و ۸٫۹۴ به ۹٫۷۵ درصد رسیده و با افزایش همراه بوده است.

دلیل این افزایش را شاید بتوان در از خانه کار کردن مهندسان شرکت‌های فناوری دانست چراکه بیشتر افراد حرفه‌ای از سیستم‌عامل لینوکس برای انجام کارهای خود استفاده می‌کنند.

در بازار مرورگرهای وب نیز، اطلاعات نسبتاً پایدار هستند. سهم مرورگر کروم از ۶۸٫۵ به ۶۹٫۱۸ و اج از ۷٫۵۹ به ۷٫۷۶ رسیده است. این در حالی‌ست که سهم مرورگر فایرفاکس نیز با افزایش ناچیزی همراه بوده و از ۷٫۱۹ به ۷٫۲۵ رسیده است. از آنجایی که سهم مرورگر اج نیز با افزایش کمی همراه شده، افزایش میزان استفاده از مرورگر کروم جای تعجب دارد آن هم زمانی که تقریباً نزدیک ۷۰ درصد است.

نظر شما در خصوص افزایش میزان استفاده از سیستم‌عامل لینوکس در بازار چیست؟ دلیل این افزایش سهم را چه می‌دانید؟ لطفاً نظر خود را با ما و دیگر کاربران سایت از بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع