اچ پی اومنی 27 آی / HP Omni 27i معرفی شد؛ مشخصات فنی و قیمت مانیتور گیمینگ اچپی

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

اچ‌پی شب گذشته با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی به معرفی جدیدترین محصولات برند اومنی پرداخت. نخستین محصولات معرفی‌شده، دو رایانه‌ی رومیزی با نام‌های اومنی 25L و اومنی 30L هستند که سخت‌افزاری قدرتمند دارند و از طراحی مدرن بهره می‌گیرد. اچ‌پی تنها به رونمایی آن‌‌ها بسنده نکرده و نمایشگری گیمینگ نیز معرفی کرده است. نمایشگر گیمینگ اچ‌پی اومنی ۲۷ آی (HP Omni 27i) قابلیتی ویژه و خاص ندارد که آن را از دیگر نمایشگرهای گیمینگ جدا کند. بر همین اساس اکثر قابلیت‌هایی که اومنی 27i ارائه می‌دهد، به نمایشگرهای گیمینگ دیگری که امروزه در بازار موجود هستند شباهت دارد. نمایشگر موردبحث نرخ نوسازی (رفرش ریت) بالایی دارد و از فناوری Adaptive-Sync نیز پشتیبانی می‌کند.

با همه‌ی این‌ها اومنی 27i شامل برخی مشخصات است که پیش‌تر در نمایشگرهای ساخت اچ‌پی نمونه‌شان را ندیده بودیم. نمایشگر گیمینگ ۲۷ اینچ جدید اچ‌پی می‌تواند محتوای بصری را با وضوح QHD (معادل ۲٬۵۶۰ در ۱٬۴۴۰ پیکسل) با نسبت تصویر ۱۶:۹ به‌نمایش بگذارد. صفحه‌نمایش این محصول دارای پنلی با فناوری Nano IPS است که نسبت‌به پنل‌های TN دقت رنگ بسیار بیشتر و کنتراست بهتری دارد. ناگفته نماند اچ‌پی در شمار درخورتوجهی از نمایشگرهای گیمینگ پیشین خود از پنل TN استفاده کرده است.

اچ پی اومنی 27 آی / HP Omni 27i

به‌نظر می‌رسد اچ‌پی نسبت تصویر ۱۶:۹ نمایشگر اومنی 27i را تا حد زیادی از نمایشگر ۲۷ اینچ 27GL850-B سری اولتراگیر ال‌جی الهام گرفته است. براساس اطلاعات رسمی، مدل جدید نمایشگرهای گیمینگ سری اومنی از ۹۸ درصد فضای رنگی DCI-P3 پشتیبانی می‌کند و نرخ نوسازی (رفرش ریت) معادل ۱۶۵ هرتز دارد؛ بدین ترتیب اومنی 27i می‌تواند انیمیشن‌ها و محتوای بصری مختلف را به‌شکلی روان و چشم‌نواز به‌نمایش بگذارد. همچنین این نمایشگر دارای زمان پاسخ‌دهی یک میلی‌ثانیه است. 

اچ‌پی می‌گوید نمایشگر گیمینگ جدیدش از فناوری جی-سینک انویدیا (Nvidia G-Sync) پشتیبانی می‌کند. قابلیت موردبحث که مختص‌به کارت‌های گرافیک انویدیا است، به‌نمایش روان‌تر محتوا کمک می‌کند. در مواقعی که نرخ فریم خروجی دستگاه با نرخ نوسازی نمایشگر هماهنگ نباشد، اثرات جانبی نامطلوبی مانند بریده شدن صفحه (Screen Tearing) هنگام نمایش محتوا به‌ وجود خواهد آمد. فناوری‌ G-Sync با هماهنگ کردن نرخ فریم و نرخ نوسازی باعث حذف چنین اثراتی می‌شود. این فناوری با کارت‌های گرافیک سری GTX 10 و مدل‌های جدیدتر سازگاری دارد.

اچ پی اومنی 27 آی / HP Omni 27i

تمامی موارد بالا نشان می‌دهند که با نمایشگری باکیفیت مواجه هستیم. این نمایشگر قابلیت جالب دیگری نیز دارد که توانسته توجه طرفداران را جلب کند. اومنی 27i در پنل پشتی دارای نوعی نورپردازی خاص است که دسترسی به درگاه‌های مختلف را آسان‌تر می‌کند و جذابیت خاصی دارد. دقیقا در نزدیکی جایی که نمایشگر به پایه‌ی خاصش وصل می‌شود، شاهد چراغ‌هایی هستیم که برای دسترسی آسان‌تر به درگاه‌ها، از خود نور ساطع می‌کنند.

ناگفته نماند که نمایشگر جدید اچ‌پی از یک درگاه DisplayPort 1.2، یک درگاه HDMI 2.0، دو درگاه USB 3.0 برای اتصال لوازم جانبی و یک USB 3.0 دیگر برای متصل کردن به برق، بهره می‌برد. درگاه‌های نمایشگر به‌صورت مورب در پنل پشتی قرار داده شده‌اند. نحوه‌ی قرارگیری درگاه‌ها و همچنین نورپردازی پنل پشتی باعث می‌شود وصل کردن کابل به آن‌ها بسیار ساده باشد. اچ‌پی از شب گذشته فروش اومنی 27i را با قیمت ۴۹۹/۹۹ دلار از طریق فروشگاه آنلاین خود آغاز کرده است.

پارامتر / نام محصول اچ‌پی اومنی 27i
اندازه‌ی صفحه‌نمایش ۲۷ اینچ
فناوری پنل IPS
نسبت تصویر ۱۶:۹
وضوح QHD (معادل ۲٬۵۶۰ در ۱٬۴۴۰ پیکسل)
رنگ پشتیبانی از نمایش ۱/۰۷ میلیارد رنگ
روشنایی ۳۵۰ نیت
نسبت کنتراست

۱٬۰۰۰:۱ (استاتیک)

۱٬۰۰۰٬۰۰۰:۱ (داینامیک)

زمان پاسخ‌دهی

۱ میلی‌ثانیه

نرخ نوسازی (رفرش‌ ریت)

۱۶۵ هرتز

درگاه‌

یک درگاه DisplayPort 1.2، یک درگاه HDMI 2.0، سه درگاه USB 3.0

وزن

۷/۷۵ کیلوگرم

ابعاد بدون احتساب پایه

۶۱/۳ در ۶/۶ در ۳۶/۷ سانتی‌متر

قیمت

۴۹۹/۹۹ دلار

شما کاربران تک تایمز چه دیدگاهی درمورد نمایشگر گیمینگ جدید اچ‌پی دارید؟

قیمت نمایشگر، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی را که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی انواع نمایشگر اداری و گیمینگ نیاز دارید در بخش محصولات تک تایمز بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق انواع نمایشگر ال‌جی، نمایشگر ایسوس، نمایشگر سامسونگ و بنکیو و دیگر برند‌ها، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع