عکس و مشخصات فنی گوشی‌های میان‌رده‌ی هواوی Y5p و Y6p افشا شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

امروز در توییتر اخباری درباره‌ی دو گوشی هوشمند میان‌رده‌ی جدید هواوی با اطلاعات کامل از مشخصات فنی و عکس‌های مطبوعاتی منتشر شد. آن‌طور که پیدا است این گوشی‌های میان‌رده‌ی هواوی Y5p و هواوی Y6p به‌زودی به بازار می‌آیند.

گوشی هواوی Y5p مدل اقتصادی‌تر بین این دو گوشی است که با یک نمایشگر ۵/۴۵ اینچی از نوع LCD با وضوح تصویر HD پلاس و نسبت تصویر ۱۸:۹ به بازار خواهد آمد. نمایشگر بدون بریدگی یا حفره است و طراحی قاب جلویی از زبان طراحی قدیمی با حاشیه‌هایی در بالا و پایین پیروی می‌کند. پرواضح است که هواوی با این طراحی تمام تلاش خود را بر کاهش قیمت نهایی محصول متمرکز کرده است. در کالبد این گوشی هوشمند یک تراشه‌ی هلیو P22 قرار گرفته است که توسط یک رم ۲ گیگابایتی همراهی می‌شود. حافظه داخلی گوشی میان‌رده‌ی هواوی Y5p ظرفیت ۳۲ گیگابایتی دارد و خبر خوب این است که از کارت حافظه‌ی جانبی microSD نیز پشتیبانی می‌کند.

گوشی هواوی وای‌۵‌پی / Huawei Y5p


طبق عکس‌های افشاشده در قاب پشتی دوربین دوگانه به‌چشم می‌خورد که ماژول اصلی ۸ مگاپیکسلی و ماژول دیگر حسگر عمقی ۲ مگاپیکسلی خواهد بود. هیچ اطلاعاتی درباره‌ی حسگر دوربین سلفی که در حاشیه‌ی بالایی و درکنار اسپیکر و حسگر مجاورتی جای گرفته، منتشر نشده است. سایر مشخصات منتشرشده درباره‌ی این گوشی شامل باتری ۳۰۲۰ میلی‌آمپر ساعتی، یک پورت microUSB و اندروید ۱۰ با رابط کاربری ۱۰.۱ می‌شود.

Huawei Y6p / هواوی وای‌۶پی


گوشی هواوی Y6p اندکی امروزی‌تر است و زبان طراحی نوین و مشترک با اکثر گوشی‌های میان‌رده را دارد و مجهز به دوربین سه‌گانه‌ی اصلی و یک حسگر اثرانگشت در قاب پشتی است. مدیریت داده‌های پردازشی این گوشی نیز برعهده‌ی تراشه‌ی هلیو P22 است که دقیقا همان تراشه‌ای است که روی Y5p شاهد آن هستیم. نمایشگر با اندازه‌ی ۶/۳ اینچ و وضوح تصویر FullHD پلاس از نوع LCD و بریدگی قطره‌ای که محل قرارگیری حسگر ۸ مگاپیکسلی دوربین سلفی است، دیگر وجه تمایز با نمونه‌ی ارزان‌تر این گوشی به‌شمار می‌رود.

در ادامه بخوانید:

همان‌طور که گفته شد، هواوی Y6p دارای دوربین سه‌گانه است که ماژول‌های ۱۳، ۵ و ۲ مگاپیکسلی را در اختیار کاربر می‌گذارد. طبق اطلاعاتی که به‌دست آمده حسگر اصلی ۱۳ مگاپیکسلی با حسگر فوق‌عریض و حسگر عمقی همراه شده است. باتری درنظر گرفته‌شده برای این گوشی میان‌رده ظرفیت بسیار بالایی دارد و به‌گفته‌ی افشاکننده‌ی اطلاعات ۵,۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت پاسخگوی نیاز کاربر خواهد بود. نکته‌ی منفی که درباره‌ی باتری با این اطلاعات می‌توان گفت، عدم پشتیبانی از شارژ سریع و وجود پورت ضعیف microUSB است. همچون مدل دیگر این گوشی نیز با نسخه‌ی ۱۰ سیستم‌عامل اندروید به بازار عرضه خواهد شد.

مشخصات هردو گوشی تقریبا مشابه یکدیگر هستند و از سویی می‌توان گفت هواوی Y5p نمونه‌ی بازسازی شده‌ی گوشی Honor 9s است و گوشی هواوی Y6p نیز نمونه‌ی بازطراحی شده‌ی گوشی Honor 9A در زمینه‌ی دوربین است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع