حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

درآمد اپل استور اپل در ماه آوریل 2020 معادل 1.7 میلیارد دلار بود؛ آمار فروشگاه آنلاین اپل

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

فروشگاه آنلاین اپ استور اپل (Apple App Store) میزبان اپلیکیشن‌های بی‌شماری است و کاربران بسیار زیادی از آن استفاده می‌کنند. آمار جدید نشان می‌دهد درآمد اپ استور در آوریل ۲۰۲۰ درمقایسه‌با سال گذشته ۳۱ درصد رشد کرده و به ۱/۷ میلیارد دلار رسیده است. از سپتامبر ۲۰۱۷ تاکنون (یعنی حدودا دو‌و‌نیم سال پیش) این نخستین‌بار است که درآمد ماهانه‌ی اپل تا این حد افزایش پیدا می‌کند؛ موضوعی که بدون شک ارتباط مستقیمی با دنیاگیری ویروس کرونا و خانه‌نشینی مردم دارد. براساس آمار، درآمد اپ استور درمقایسه‌با سه‌ماهه‌ی نخست امسال نیز ۱۹ درصد رشد کرده است.

اعداد یادشده براساس تحقیقات اخیر مؤسسه‌ی Sensor Tower به‌دست آمده‌اند و نخستین‌بار شرکت خدمات مالی آمریکاییِ مورگان استنلی آن را منتشر کرد. این آمار به‌خوبی نشان می‌دهد خانه‌نشین‌شدن مردم در پی همه‌گیری ویروس کرونا اثر مثبتی بر اقتصاد اپلیکیشن‌ها گذاشته است. امروزه، افراد زیادی در سراسر دنیا در قرنطینه‌ی خانگی به‌سر می‌برند و برای سرگرم‌کردن خودشان به استفاده از اپلیکیشن‌ها و بازی‌های مختلف روی می‌آورند و در آن‌ها پول خرج می‌کنند. آن‌طور که آمار می‌گویند، وضع قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی درنهایت به‌نفع شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی سرویس‌های اپلیکیشن‌محور تمام شده و درآمد آن‌ها را افزایش داده است.

براساس ادعاهای مؤسسه‌ی پژوهشی Sensor Tower، تعداد دانلود اپلیکیشن‌ها در اپ استور درمقایسه‌با سال گذشته ۴۰ درصد رشد کرده است که حداقل از سال ۲۰۱۵ تاکنون، رکوردی جدید به‌حساب می‌آید. این چهارمین ماه پیاپی است که شمار دانلود اپلیکیشن‌ها در فروشگاه آنلاین اپل سیری صعودی طی می‌کند. اپلیکیشن‌ها بخشی از زیرشاخه‌ی «خدمات» اپل را شامل می‌شوند. در چند سال اخیر، کسب‌و‌کار خدمات اپل اهمیتی ویژه یافته و این شرکت نیز تمرکزی خاص روی آن کرده است. سال گذشته، اپل سرویس‌های اشتراکی اپل TV پلاس و اپل نیوز پلاس و اپل آرکید را به بخش خدمات اضافه کرد تا درآمد خود را افزایش دهد.

مقاله‌ی مرتبط:

تحلیلگران مؤسسه‌ی Sensor Tower انتظار دارند در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی (بازه‌ی بین ماه‌های آوریل تا ژوئن ۲۰۲۰) درآمد سالانه‌ی اپ استور اپل بیش از ۱۸ درصد دیگر رشد پیدا کند. ۱۰ کشور برتر اپ استور که در بین آن‌ها ایالات متحده‌ی آمریکا و ژاپن و بریتانیا دیده می‌شوند، تقریبا ۹۰ درصد کل هزینه‌های صرف‌شده در اپلیکیشن‌های اپ استور را به‌خود اختصاص داده‌اند. آمار Sensor Tower همچنین نشان می‌دهند که درآمد کسب‌شده‌ی اپ استور ازطریق کاربران استرالیایی در یک ماه گذشته به‌شکل درخورتوجهی افزایش پیدا کرده است. 

دیدگاه شما کاربران تک تایمز درباره‌ی آمار اپ استور چیست؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع