رشد ۲۰ درصدی بازار ساعت هوشمند در سه‌ماهه اول ۲۰۲۰

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

طبق گزارش‌های منتشر شده توسط شرکت استراتژی آنالیتیکس (Strategy Analytics) که در زمینه تحلیل امور بازار گجت‌های قابل حمل نیز فعالیت دارد، فروش ساعت‌های هوشمند در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۰ نسبت به همین بازه زمانی در سال ۲۰۱۹ با رشد ۲۰ درصدی همراه بوده است.

آمارهای ارائه‌شده نشان می‌دهد که در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۰ در حدود ۱۴ میلیون ساعت هوشمند در سراسر دنیا به فروش رسیده است. در بازه زمانی مذکور بیش از ۷/۶ میلیون دستگاه اپل واچ به فروش رسیده است و این یعنی کوپرتینویی‌ها ۵۵ درصد از بازار ساعت‌ هوشمند را در اختیار دارند.

پس از اپل، سامسونگ با فروش ۱/۹ میلیون ساعت هوشمند در جایگاه دوم قرار دارد و جایگاه سوم نیز به گارمین تعلق گرفته است. گارمین توانسته در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۰ بیش از ۱/۱ میلیون ساعت هوشمند بفروشد که نسبت به همین بازه زمانی در سال ۲۰۱۹ رشدی ۳۸ درصدی را تجربه کرده است.

با وجود اینکه آمارها نشان می‌دهد شرکت‌هایی مانند اپل، سامسونگ، گارمین و فسیل توانسته‌اند میزان فروششان را در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۰ نسبت به بازه زمانی مشابه در سال ۲۰۱۹ افزایش دهند؛ اما آمارها از کاهش سهم ۱۴/۹ درصدی سامسونگ در سال ۲۰۱۹ به ۱۳/۹ درصد اشاره می‌کند. شاید دلیل این امر نیز گسترش بیماری کرونا و تاثیر مخرب آن روی بازار گجت‌های پوشیدنی هوشمند باشد.

در حال حاضر بسیاری از کاربران در شرایط خودقرنطینگی به‌سر می‌برد تا آمار ابتلا به بیماری کرونا کاهش یابد و البته هنگام خرید نیز کاهای ضروری در اولویت قرار دارد. چنین اقدمی به کاهش فروش محصولات مختلفی از جمله گجت‌های قابل حمل مانند گوشی‌های هوشمند ختم شده است.

در ادامه بخوانید:

تحلیلگران انتظار دارند که در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۰ نیز شاهد فروش کم محصولات باشیم؛ اما گزارش‌های بسیاری به بهبود شرایط در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ اشاره می‌کنند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع