حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

سونی WF-SP800N معرفی شد؛ مشخصات فنی و قیمت هدفون توگوشی کاملا بی سیم

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

سونی چندی پیش هدفونی تحت عنوان WF-XB700 معرفی کرد که کاربران زیادی به آن تمایل نشان دادند؛ اگر جرو افرادی هستید که قابلیت‌های WF-XB700 شما را به خریدش ترغیب نمی‌کند، بهتر است بدانید که سونی هدفون کاملا بی‌سیم دیگری نیز برای‌تان دارد که هم‌اکنون قابل‌تهیه است. سونی روز گذشته به‌صورت رسمی از هدفون توگوشی کاملا بی‌سیم جدیدی با نام Sony WF-SP800N پرده‌برداری کرد که برچسب قیمت ۲۰۰ دلاری را یدک می‌‌کشد. WF-SP800N را می‌توان نسخه‌ی جدید هدفون توگوشی سال ۲۰۱۸ سونی به‌شمار آورد که به‌صورت ویژه روی قابلیت‌های ورزشی متمرکز بود. 

هدفوت توگوشی WF-XB700 با قیمت ۱۳۰ دلار در حال حاضر مقرون‌به‌صرفه‌ترین هدفون کاملا بی‌سیم سونی به‌حساب می‌آید، اما هدفون جدید WF-SP800N به‌عنوان هدفونی میان‌رده شناخته می‌شود. گرچه WF-SP800N هدفونی میا‌ن‌رده است، اما از بسیاری از  قابلیت‌های مهم هدفون پرچم‌دار جدید سونی یعنی WF-1000XM3 بهره می‌برد. بنابراین می‌توانید بدون تهیه‌ی WF-1000XM3 و با پرداخت هزینه‌ی کمتر، به قابلیت‌هایی جالب نظیر ANC دسترسی پیدا کنید.

هدفون توگوشی بی سیم سونی Sony WF-SP800N

هدفون توگوشی WF-SP800N از لحاظ طراحی شباهت بسیار زیادی به WF-1000XM3 دارد. یکی از تفاوت‌های اصلی بین هدفون‌های موردبحث به ظاهر صفحه‌ی لمسی بخش بیرونی آن‌ها مربوط می‌شود؛ به‌علاوه WF-SP800N دارای نوعی قلاب پلاستیکی ویژه است تا بهتر در گوش جای بگیرد. چنین قلاب‌هایی را پیش‌تر در دیگر هدفون‌های ورزشی سونی دیده بودیم؛ به‌لطف این قلاب‌ها، کاربر می‌تواند هنگام انجام فعالیت‌هایی نظیر دویدن نیز هدفون را در گوش قرار دهد و نگران افتادن آن نباشد. اگر به این قلاب‌ها علاقه ندارید، می‌توانید از آن‌ها استفاده نکنید. درواقع این قلاب‌ها همچون سَریِ هدفون، قابل‌تعویض هستند. اگر این قلاب‌ها را بردارید، شباهت بین دو هدفون WF-SP800N و WF-1000XM3 بیش‌ازپیش به‌چشم می‌آید. هدفون جدید سونی برخلاف WF-SP700N آن‌چنان شبیه‌به هدفون‌های ورزشی به‌نظر نمی‌رسد؛ بنابراین می‌توانید آن را حتی در محل کار نیز استفاده کنید. 

WF-SP800N که به‌نوعی برای پر کردن فاصله‌ی زیاد بین هدفون‌های پرچم‌دار و مقرون‌به‌صرفه‌ی سونی معرفی شده، از برخی قابلیت‌های رده‌بالا بهره می‌برد و درمجموع هدفونی باکیفیت به‌شمار می‌آید. سونی می‌گوید هدفون جدیدش از فناوری صوتی Extra Bass پشتیبانی می‌کند. WF-SP800N همچنین از قابلیت دیگری تحت عنوان Adaptive Sound Control بهره می‌برد؛ Adaptive Sound Control می‌تواند تنظیمات صدای بیرونی را بسته به محیطی که در آن حضور دارید به‌شکلی خودکار تغییر دهد.

هدفون توگوشی بی سیم سونی Sony WF-SP800N

هدفون WF-SP800N سونی افزون بر موارد یادشده به فناوری لغو نویز فعال (Active Noise Cancellation موسوم‌به ANC) مجهز شده است و امکان کنترل آن از طریق ژست‌های لمسی وجود دارد. به‌علاوه به‌لطف داشتن گواهی IP55، این هدفون دربرابر نفوذ رطوبت از خود مقاومت نشان می‌دهد. سونی مدعی شده است که WF-SP800N به‌هنگام فعال بودن قابلیت ANC می‌تواند به‌مدت ۹ ساعت و به‌هنگام غیرفعال بودن آن به‌مدت ۱۳ ساعت شارژدهی کند. این هدفون همچنین مجهزبه فناوری شارژ سریع است؛ این یعنی می‌توان WF-SP800N را با ۱۰ دقیقه شارژ، به‌مدت حدودا یک ساعت استفاده کرد. به‌علاوه اگر هدفون را از گوش خارج کنید، موسیقی به‌صورت خودکار متوقف می‌شود و اگر هدفون را به گوش برگردانید، شاهد ادامه‌ی پخش موسیقی خواهید بود. WF-SP800N به کاربر امکان می‌دهد از طریق یک ضربه روی هدفون به دستیار صوتی دسترسی پیدا کند.

سونی می‌گوید برخی بهبودها در فناوری لغو نویز فعال هدفون WF-SP800N اعمال کرده است؛ بر این اساس فناوری ANC هدفون یادشده می‌تواند بسته‌به مکانی که در آن حضور دارید، تنظیمات خود را به‌صورت خودکار تغییر دهد. سونی از مدت‌ها پیش، این قابلیت را از طریق اپلیکیشن مستقل Headphones ارائه می‌دهد،‌ اما آن را در هدفون WF-SP800N پیشرفته‌تر کرده است.

هدفون توگوشی بی سیم سونی Sony WF-SP800N

در حال حاضر کاربر می‌تواند تنظیمات مختلف صدا را برای حالت‌هایی نظیر راه رفتن، منتظر ماندن، دویدن یا سفر کردن تنظیم کند. سپس WF-1000XM3 و دیگر هدفون‌های سونی می‌توانند تشخیص دهند که کاربر در چه حالتی قرار دارد و تنظیماتِ ازپیش‌تعیین‌شده را مورداستفاده قرار دهند. هر موقع که صلاح دیدید می‌توانید تنظیمات هر حالت را تغییر دهید. به‌لطف به‌روزرسانی جدید، کاربر می‌تواند تنظیمات مختلف را براساس مکانی که در آن قرار دارد تغییر دهد؛ برای مثال کاربر می‌تواند تعیین کند در مکانی نظیر خانه یا محل کار، تنظیمات هدفون به‌شکلی خاص باشد. در نظر داشته باشید که این به‌روزرسانی به‌صورت هم‌زمان با معرفی WF-SP800N به اپلیکیشن مستقل Headphones اضافه شده است، اما در انحصار این هدفون قرار ندارد. بلکه تمامی هدفون‌هایی که از فناوری Adaptive Sound Control استفاده می‌کنند (نظیر WF-1000XM3) نیز امکان استفاده از این ویژگی جالب را دارند.

از طریق اپلیکیشن مستقل Headphones همچنین می‌توان تنظیمات مربوط‌به فرمان‌های لمسی هدفون را تغییر داد. به‌صورت پیش‌فرض از طریق فرمان لمسی امکان تغییر حجم صدای هدفون وجود ندارد، بااین‌حال می‌توانید برخی قابلیت‌ها را بردارید و امکان کنترل حجم صدا را از طریق فرمان صوتی فراهم کنید. این حقیقت که برای دستیابی به امکان کنترل حجم صدا مجبور هستید برخی قابلیت‌ها را حذف کنید اتفاق خوبی نیست؛ اما در هر صورت آزادی عملی که سونی به کاربر ارائه می‌دهد در نوع خود جالب است. 

هدفون توگوشی بی سیم سونی Sony WF-SP800N

سونی طی یک سال گذشته به‌میزان زیادی روی فرمت صدای ۳۶۰‌ درجه‌ی اختصاصی خود که با نام 360Reality Audio از آن یاد می‌کند مانور داده است؛ اما هنوز بسیاری از محصولات این شرکت به فرمت موردبحث مجهز نیستند. بااین‌حال سونی می‌گوید هدفون جدید WF-SP800N با این فرمت صوتی سازگاری دارد. البته برای دستیابی به آن باید اشتراک یکی از سرویس‌های استریم را تهیه کنید. در نظر داشته باشید که تمامی سرویس‌های استریم نیز این فرمت صوتی را ارائه نمی‌دهند. امکان تهیه‌ی هدفون WF-SP800N با قیمت ۲۰۰ در رنگ‌های مشکی و آبی از روز گذشته فراهم شده است.

شما کاربران تک تایمز چه دیدگاهی درمورد هدفون توگوشی جدید سونی دارید؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع