حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

بالاترین پوشش 3G و 4G کشور در اختیار اولین و بزرگ‌ترین اپراتور دیجیتال ایران

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

ایستگاه‌های BTS در واقع مخفف عبارت Base Transceiver Station است که امکان برقراری ارتباط تلفنی بهتر را در شبکه تلفن همراه فراهم می‌آورد.

ایستگاه‌های BTS در واقع مجموعه‌ای از تجهیزات مخابراتی بی‌سیم و باسیم است که ارتباط میان کاربر موبایل و یک شبکه عمومی را فراهم و تسهیل می‌کند. به طور خلاصه ایستگاه‌های BTS  امکان برقراری یک تماس یا ارسال یک پیامک را فراهم می‌کنند.

با توجه به رشد روزافزون مشترکین تلفن همراه در کشور، نیاز به برقراری ارتباط تلفنی بدون اختلال نیز بیشتر نمود پیدا می‌کند.

در واقع آنتن‌های BTS وظیفه از بین بردن ترافیک شبکه  و تامین پوشش رادیویی در جاده ها یا مناطقی که سیگنال ضعیف است و نهایتا تسهیل ارتباطات را بر عهده دارند و اپراتورهای تلفن همراه کشور نیز به منظور فراهم آوردن امکان ارتباطی مناسب برای مشترکین خود، اقدام به نصب آنتن‌های BTS در نقاط مختلف شهر و کشور می‌کنند.

هر چه تعداد BTS در یک شهر بیشتر باشد و اپراتورهای موبایل بتوانند آنتن بیشتری نصب کنند؛ شبکه موبایل با کیفیت و سرعت بهتری به مشترکین سرویس خواهد داد.

به عبارت بهتر، افزایش تعداد این آنتن ها، باعث پوشش بهتر و قوی‌تر ارتباطات خواهد بود.

در کشور ما نیز همه اپراتورهای کشور نیز به طور دائم در حال تقویت و به‌روزرسانی خدمات خود هستند تا بتوانند سرویس های بیشتر و  بهتری را به مشترکان بدهند و شبکه‌ای با بهترین کیفیت و سرعت و کمترین ایراد در اختیار مشترکین قرار دهند.

در فضای رقابتی موجود میان اپراتورهای تلفن همراه کشور، یعنی همراه اول، ایرانسل و رایتل نیز در تلاش هستند تا از تکنولوژی قدیمی 2G و  3Gفاصله بگیرند و کاربران و مشترکین را به سمت استفاده از فناوری نسل چهارم که شبکه 4G نامیده می‌شود و  یکی از محبوب‌ترین نسل‌های ارتباطی در بین کاربران است، سوق دهند، چرا که کیفیت و سرعت اینترنت بسیار بهتری را در اختیار مشترکین اپراتورها قرار می‌دهد.  

بطوریکه آمار و اعداد نشان می‌دهد، در میان اپراتورهای اصلی کشور، همراه اول به عنوان “نخستین و بزرگ‌ترین اپراتور دیجیتالی ایران” و با ربع قرن تجربه در فضای ارتباط موبایلی کشور، توانسته شبکه خود را به دکل‌های BTS بسیار زیادی در هر سه نسل ارتباطی مجهز کند که این میزان در تمام پارامترها بسیار بیشتر از سایر اپراتور‌ها است.

بدین ترتیب، جایگاه رقابتی این اپراتور با ایرانسل و رایتل قابل مقایسه نیست و فاصله چشم‌گیری در ارائه خدمات بروز مخابرات سیار دارد.

بعد از آن نیز ایرانسل با فاصله بسیار زیاد در هر سه تکنولوژی قرار گرفته و رایتل در رقابت با آن است.

با نگاهی به جدول زیر و مقایسه پارامترهای مختلف می‌توان به این فاصله رقابتی بیش از پیش پی برد که بخوبی ادعای فوق را مستند می‌کند:

 


 

 

 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع