حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

غول‌های فناوری اجازه بازگشایی کارخانجاتشان در هند را دریافت کردند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

پس از شیوع بیماری کرونا در هند، مقام‌های این کشور دستور دادند کشور قرنطینه شود و حتی از شرکت‌های بزرگ فناوری خواستند کارخانجات خود در این کشور را موقتا تعطیل کنند. حال به‌نظر می‌رسد دولت هند در حال برداشتن محدودیت‌ها است و شرکت‌هایی همچون سامسونگ، شیائومی، ویوو و اوپو می‌توانند دوباره فعالیت کارخانه‌هایشان را از سر گیرند. با‌این‌حال، مشخص نیست شرکت‌های ذکرشده چقدر از ظرفیت کارخانجاتشان را احیا کرده‌اند.

شعبه‌ی هند سامسونگ با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است کارخانه‌های این شرکت در شهر نویدا در ظرفیتی محدود دوباره راه‌اندازی شده‌اند؛ اما برای بازگشت به ظرفیت کامل تولید محصولات به زمان نیاز است. شیائومی نیز تأیید کرده است شریک تجاری‌اش، فاکسکان، از مقام‌های هندی اجازه‌ی فعالیت مجدد دریافت کرده است و کارخانه‌های این شرکت واقع در آندراپرادش فعالیتشان را از سر گرفته‌اند. اوپو نیز که مانند سامسونگ در شهر نویدا کارخانه‌هایی تأسیس کرده، در حال بازگرداندن کارکنان به کارخانه برای شروع مجدد ساخت قطعات موردنیاز برای محصولات خود است.

در‌این‌بین، تنها شرکت ویوو اعلام کرده تقریبا ۳۰ درصد از ظرفیت تولید کارخانه‌های خود در هند را احیا کرده است. همان‌طورکه ذکر شد، ویوو در حالی ظرفیت تولید خود در هند را اعلام کرده که بسیاری از شرکت‌های حوزه‌ی فناوری از اعلام چنین موضوعی خودداری کرده‌اند.

مشکلات پیش‌آمده براثر شیوع بیماری کرونا نه‌تنها به کمبود قطعات موردنیاز برای تولید محصولات موجود در بازار ختم شده است؛ بلکه به معرفی محصولات جدید نیز آسیب جدی می‌زند. بسیاری از شرکت‌ها مجبور شده‌اند معرفی محصولاتشان را به‌تأخیر بیندازند یا محصولات معرفی‌شده را با تأخیر درخورتوجهی به بازار عرضه کنند.

در ادامه بخوانید:

همچنین، کاربران و علاقه‌مندان به گجت‌های قابل‌حمل مانند گوشی‌های هوشمند نیز تمایل کمتری به خرید محصولی جدید نشان می‌‌دهند و همین امر به افت شدید فروش گوشی‌های هوشمند در ماه‌های اخیر ختم شده است. البته انتظار می‌رود چنین موضوعی تا ابتدای نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۰ همچنان پابرجا باشد و افت بیشتر فروش محصولات مختلف را شاهد باشیم.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع