۵ چیز که باید قبل از خرید هواوی P40 پرو بدانید

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

گوشی‌های سری هواوی P40 که شامل P40 ،P40 پرو و P40 پرو پلاس می‌شود هم اکنون در اروپا و انگلیس در حال فروش هستند و امیدوارند که بر رقبای خود یعنی گلکسی S20، آیفون ۱۱ پرو و وان پلاس ۸ پیروز شوند.

هواوی P40 پرو در انگلیس قیمتی برابر ۹۰۰ پوند (۱۱۲۰ دلار) دارد اما در آمریکا به خاطر تحریم این کشور علیه هواوی قابل دسترس نیست.

این تحریم‌ها از طرفی باعث شده‌اند تا P40 پرو نتواند از اپلیکیشن‌های گوگل مانند گوگل پلی استور استفاده کند. با این حال، این گوشی از شبکه ۵G پشتیبانی می‌کند و دوربین‌های خوبی دارد. برادر بزرگتر آن یعنی P40 پرو پلاس حتی قابلیت‌های عکاسی بهتری نسبت به آن دارد و برای اولین بار در دنیای گوشی‌های هوشمند دارای زوم اپتیکال ۱۰ برابر است. کسانی که به عکاسی با موبایل علاقه زیادی دارند برای خرید این گوشی باید تا تیر ماه (ژوئن) که زمان عرضه آن است منتظر بمانند.

اگر قصد خرید گوشی هوشمند و قدرتمند هواوی P40 پرو را دارید و نسبت به آن کنجکاو هستید، در این مقاله ۵ نکته را ذکر کرده‌ایم که باید پیش از خرید آن حتماً بدانید. پس با ما همراه باشید.

اپلیکیشن‌های گوگل روی P40 پرو وجود ندارند

همانطور که گفته شد، به خاطر مشکلات هواوی با دولت آمریکا، P40 پرو قادر به استفاده از سرویس‌های گوگل نیست. به عبارتی، شما روی این دستگاه به اپلیکشن‌های گوگل پلی استور، جیمیل، یوتیوب، مپس یا مرورگر کروم دسترسی نخواهید داشت. این موضوع برای خیلی از شما می‌تواند بسیار مهم باشد، به‌ویژه اگر برای انجام کارهایتان متکی به اپلیکیشن‌های گوگل هستید.

اما این بدین معنا نیست که هیچ اپلیکیشنی روی P40 پرو وجود ندارد. هواوی علاوه بر اپ استور اختصاصی خودش به نام اپ گالری، دارای اپلیکیشن‌های اختصاصی برای ایمیل، مرورگر و تقویم نیز است. در حال حاضر اپلیکیشن‌های مهم زیادی مانند آمازون، اسنپ چت، TikTok، Adidas Running ،PicsArt و بازی محبوب فورتنایت روی اپ گالری قابل دسترس هستند. اپلیکیشن‌های دیگری نیز وجود دارند اما اینستاگرام یا اپلیکیشن‌های ویرایش تصویر مانند Adobe Lightroom روی اپ استور هواوی قابل دسترس نیستند.

اپلیکیشن‌های فیسبوک و واتس‌اپ هم با اینکه مستقیما از طریق اپ گالری قابل دسترس نیستند، اما این فروشگاه شما را به صفحات وب این اپلیکیشن‌ها هدایت خواهد کرد که در آنجا می‌توانید برنامه‌ها را از طریق مرورگر دانلود کنید. اپلیکیشن‌ها بعد از نصب، روی گوشی ظاهر خواهند شد و به‌طور عادی کار خواهند کرد.

بنابراین بسیار مهم است که قبل از خرید گوشی P40 پرو حتما چک کنید که آیا اپلیکیشن‌هایی که بیشتر با آن‌ها کار می‌کنید، روی اپ استور هواوی قابل دسترس هستند یا نه. هواوی می‌گوید که با توسعه‌دهندگان همکاری می‌کند تا اپلیکیشن‌های بیشتری را در اپ گالری ارائه کند، بنابراین احتمال دارد که به زودی شاهد نام‌های بزرگی در اپ استور این شرکت باشیم.

هواوی ۹۴۰ پرو از اتصال ۵G پشتیبانی می‌کند

در سال ۲۰۲۰ هیچ پرچمداری بدون اتصال ۵G ارزش خریدن ندارد. هواوی P40 پرو هم از این امر مستثنی نیست. شما برای استفاده از قابلیت ۵G آن نیاز خواهید داشت که در مناطقی باشید که از شبکه ۵G پشتیبانی می‌کنند. اگر امیدوار هستید که در منطقه شما این شبکه به زودی راه‌اندازی شود، حتما قبل از خرید هواوی P40 چک کنید که چه نوع دسترسی در منطقه‌تان ارائه خواهد شد.

دوربین هواوی ۹۴۰ پرو خوب است اما نیاز به بهبود دارد

هواوی سابقه خوبی در مجهز کردن گوشی‌های خود به دوربین‌های عالی دارد. P40 پرو دارای چهار لنز است که شامل یک دوربین استاندارد، یک لنز التراواید، یک لنز زوم اپتیکال ۵ برابر و یک لنز سنجش عمق می‌شوند. با اینکه قابلیت‌های دوربین این گوشی عالی هستند، اما در بخش نرم‌افزار نیاز به بهبودهایی دارند تا بتوانند بهترین عملکرد را داشته باشند.

دهکده دینِ ادینبورگ، تصویر با استفاده از دوربین استاندارد P40 پرو گرفته شده است.

یک مجسمه، تصویر با استفاده از حالت استاندارد دوربین P40 پرو گرفته شده است.

همان مجسمه، این بار با لنز زوم ۵ برابر P40 پرو از آن عکس گرفته شده است.

حالت نایت مود دوربین P40 پرو.

مشکل اصلی دوربین هواوی P40 پرو عدم توازن در بالانس نور سفید یا به‌طور کلی دمای رنگ است. گاهی اوقات به نظر می‌رسد که رنگ قرمز در عکس‌ها بسیار بیشتر از حالت واقعی است و تصاویر گرفته شده با دوربین این گوشی در مقایسه با نمونه‌های ثبت شده توسط دوربین‌های آیفون ۱۱ پرو و گلکسی S20 اولترا، کمتر طبیعی به نظر می‌رسند. این تفاوت‌ها بسیار جزئی هستند و اگر P40 پرو را به‌طور مستقیم با سایر گوشی‌ها مقایسه نکنید احتمالا متوجه آن‌ها نخواهید شد. هواوی می‌گوید که یک بروزرسانی در ماه اردیبهشت (می) برای رفع این مشکل ارائه خواهد کرد. بنابراین باید ببینیم که آپدیت مذکور چه کمکی به حل مشکل خواهد کرد.

البته اگر از این مشکل صرفنظر کنیم، P40 پرو عکس‌های فوق‌العاده‌ای با اکسپوژرهای یکنواخت و کنتراست‌های دوست‌داشتنی می‌گیرد. لنز زوم ۵ برابر آن، عکس‌های خوبی از سوژه‌های دور ثبت می‌کند و تصاویر گرفته شده در نورهای کم و زمان شب واقعا عالی هستند.

اگر علاقه خاصی به عکاسی با موبایل دارید، بهتر است منتظر P40 پرو پلاس بمانید

اگر شما به جای P40 استاندارد تمایل به خرید P40 پرو دارید، دلیل آن ممکن است به خاطر ارتقاهای دوربین آن نسبت به مدل استاندارد و همچنین زوم اپتیکال ۵ برابر آن باشد.

اما P40 پرو پلاس دارای زوم اپتیکال ۱۰ برابر است که بزرگنمایی‌های عالی را بدون افت کیفیت تضمین خواهد کرد. این بالاترین زوم اپتیکالی است که تا به حال روی یک گوشی هوشمند دیده شده است. اما این گوشی تا ماه ژوئن وارد بازار نخواهد شد. بنابراین کسانی که علاقه زیادی به عکاسی با موبایل دارند برای نسخه پرو پلاس باید کمی بیشتر منتظر بمانند.

رنگ مشکی P40 پرو را نخرید

گوشی‌های اخیر هواوی شامل P30 و P20 با چندین رنگ زیبا معرفی شدند که واقعا چشمنواز بودند. هواوی P40 پرو هم چندین رنگ خوب دارد، اما مدلی مشکی آن تقریبا مثل اکثر گوشی‌های مشکی، حالت یکنواخت و گرفته دارد.

بنابراین وقتی می‌توانید از کار کردن با سایر رنگ‌های این گوشی لذت ببرید لزومی ندارد که رنگ مشکی دلگیر آن خریداری کنید. بنابراین اگر قصد خرید P40 پرو را دارید حداقل رنگ‌های آبی، صورتی یا طلایی آن را انتخاب کنید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع