بازگشایی فروشگاه فیزیکی اپل / Apple در ایالات متحده آمریکا

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

فروشگاه‌های فیزیکی اپل در ایالات متحده‌ی آمریکا از اواسط مارس گذشته در پی همه‌گیری ویروس کرونا تعطیل شده‌اند و امکان مراجعه به آن‌ها وجود ندارد. با‌این‌حال طبق اطلاعیه‌ای رسمی، کوپرتینویی‌ها قصد دارند در هفته‌ی آینده تعداد محدودی از فروشگاه‌های خود را در آمریکا بازگشایی کنند. فردی به‌نمایندگی از اپل در گفت‌و‌گو با خبرگزاری CNBC اعلام کرده است این شرکت قصد دارد برخی از فروشگاه‌های فیزیکی خود را در ایالت‌های آیداهو، کارولینای‌جنوبی، آلاباما و آلاسکا بازکند.

نمایند‌ی اپل به خبرگزاری CNBC می‌گوید:

پروتکل جدید ما برای قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی بدین‌صورت است که در هر زمان اجازه‌ی ورود افراد محدودی به درون فروشگاه داده می‌شود؛ بنابراین، ممکن است مشتریان برای ورود به فروشگاه منتظر بمانند. به کاربرانی که برایشان امکان‌پذیر است، پیشنهاد می‌کنیم محصولات مدنظر خود را آنلاین بخرند و آن را بدون تماس با فردی دیگر تحویل بگیرند. همچنین، کاربران می‌توانند محصولات را آنلاین سفارش دهند و سپس با مراجعه به فروشگاه، آن‌ها را سریع‌تر دریافت کنند.

فروشگاه‌های حضوری اپل از اواسط مارس تاکنون تعطیل شده‌اند

به‌نوشته‌ی خبرگزاری CNBC، اپل در‌حال‌حاضر قصد دارد فقط ۶ باب از فروشگاه‌های خود را در سراسر آمریکا بازکند؛ بنابراین، برنامه‌ی فعلی اپل برای بازگشایی فروشگاه‌ها در مقیاسی کوچک پیش می‌رود. بدین‌ترتیب، اپل می‌تواند روی روند بازشدن فروشگاه‌ها و اتفاقات رخ‌داده دقیق‌تر نظارت کند و تجربیات خود را از بازگشایی ۶ فروشگاه یادشده به فروشگاه‌های دیگر انتقال دهد. هرچه می‌گذرد، در مناطق بیشتری از دنیا قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی کمرنگ‌تر می‌شود و شرکت‌ها اجازه‌ی بازکردن فروشگاه‌ها را پیدا می‌کنند. 

آمار نشان می‌دهند اپل در سراسر آمریکا ۲۷۱ فروشگاه فیزیکی و بیش از ۵۰۰ فروشگاه در دیگر نقاط دنیا دارد. امروزه، بیش از ۷۰ فروشگاه اپل در آسیا و اروپا و استرالیا بازگشایی شده‌اند. بازگشایی این فروشگاه‌ها زمانی اتفاق افتاد که در این مناطق ویروس کرونا تا حد زیادی مهار شد. این ۷۰ فروشگاه نیز در هفته‌های آغازین شیوع کروناویروس به‌منظور کمک به مهار آن تعطیل شده بودند.

پس از اینکه اعلام شد اوضاع در چین تا حد زیادی به حالت عادی برگشته است، اپل سریعا دست‌ به ‌کار شد و ضمن بازگشایی فروشگاه‌های فیزیکی، فعالیت خطوط تولید خود را نیز در چین مجددا آغاز کرد. ظاهرا هنوز تا بازگشایی فروشگاه‌های فیزیکی اپل در شهرهای بزرگ، زمان باقی مانده است. تیم کوک، مدیرعامل اپل، به‌تازگی به خبرگزاری بلومبرگ گفته است شرکتش قصد دارد تعداد کمی از فروشگاه‌های فیزیکی خود را در نیمه‌ی نخست ماه مه بازگشایی کند.

اپل فعلا قصد دارد ۶ باب فروشگاه را در چند ایالت بازگشایی کند

اپل هنگام بازگشایی فروشگاه‌های فیزیکی خود در کشورهای مختلف، قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای کارکنانش اعمال کرد و قصد دارد از این قوانین برای کارکنان آمریکایی نیز استفاده کند. بر‌این‌اساس، تمامی کسانی که در فروشگاه فیزیکی اپل کار می‌کنند، باید دمای بدنشان اندازه‌گیری شود. همچنین، تمامی این کارکنان باید هنگام حضور در فروشگاه ماسک بهداشتی زده باشند. به‌علاوه در داخل فروشگاه، محافظ‌های صورت به مشتریان داده خواهد شد.

اپل می‌گوید در روزهای نخست بازگشایی، فروشگاه‌ها روی تعمیر محصولات متمرکز خواهند بود. ظاهرا پس از تعطیلی ناگهانی فروشگاه‌ها به‌دلیل وضع قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی، دستگاه برخی از کاربران در جنیوس بار (ایستگاه پشتیبانی فنی فروشگاه‌های فیزیکی اپل) باقی ‌مانده و کاربران به آن‌ها دسترسی ندارند. البته اپل در آن زمان گفته بود با وجود تعطیلی فروشگاه‌ها، متخصصانش همچنان روند تعمیر محصولات را ادامه می‌دهند.

درادامه، بیانیه‌ی کامل اپل برای بازگشایی فروشگاه‌های فیزیکی را مطالعه می‌کنید:

از اینکه روند بازگشایی فروشگاه‌های فیزیکی آمریکا را در هفته‌ی آینده شروع می‌کنیم، هیجان‌زده هستیم. بازگشایی را با چند باب فروشگاه در ایالت‌های آیداهو، کارولینای‌جنوبی، آلاباما و آلاسکا آغاز خواهیم کرد. تیم ما به‌صورت مداوم در حال نظارت بر داده‌های بهداشتی محلی و دستورالعمل‌های دولتی است و به‌محض اینکه بتوانیم به‌شکلی بی‌خطر فروشگاه‌هایمان را بازگشایی کنیم، این کار را انجام خواهیم داد.

دل‌تنگ مشتریان‌ هستیم و مشتاقیم پشتیبانی‌مان را به آن‌ها ارائه دهیم. امروزه، بسیاری از افراد در خانه مشغول کار و یادگیری هستند. با در‌نظر‌گرفتن همین موضوع، تمرکز اصلی ما روی ارائه‌ی خدمات در ایستگاه پشتیبانی فنی جنیوس بار معطوف خواهد بود. فروشگاه‌هایمان را با رعایت جوانب امنیتی نظیر بررسی دمای بدن و رعایت قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از محافظ صورت بازگشایی اولیه‌ی خواهیم کرد تا مطمئن شویم کارکنان و مشتریانمان در سلامت کامل باقی بمانند.

پروتکل فاصله‌گذاری اجتماعی ما بدین‌صورت است که در هر زمان اجازه‌ی ورود افراد محدودی به درون فروشگاه داده می‌شود؛ بنابراین، ممکن است مشتریان برای ورود به فروشگاه منتظر بمانند. ما به کاربرانی که برایشان امکان‌پذیر است، پیشنهاد می‌کنیم محصولات مدنظر خود را آنلاین بخرند و آن را بدون تماس با فردی دیگر تحویل بگیرند. همچنین، کاربران می‌توانند محصولات را آنلاین سفارش دهند و سپس با مراجعه به فروشگاه آن‌ها را در زمانی سریع دریافت کنند. 

با در‌نظر‌گرفتن این حقیقت که دستورالعمل‌ها و قوانین مربوط‌ به فاصله‌گذاری اجتماعی در ایالت‌های مختلف آمریکا متفاوت است، شاید در هر فروشگاه تغییرات جزئی برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی اعمال شود. همچون همیشه به کسانی فکر می‌کنیم که از دنیاگیری کووید ۱۹ متأثر شده‌اند و با تمامی کسانی اعلام همبستگی می‌کنیم که تمام‌وقت مشغول مطالعه روی کووید ۱۹ و پیدا‌کردن راه درمان و جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری هستند. 

شما کاربران تک تایمز‌ چه دیدگاهی درباره‌ی بازگشایی فروشگاه‌های اپل دارید؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع