فنلاند روز مهم خود را با برپایی کنسرت عظیم مبتنی بر واقعیت مجازی جشن گرفت

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،
روز مه (May Day) یکی از تعطیلات رسمی فنلاند است که هر ساله جشن گرفته می‌شود، ولی چون این کشور به امید کند کردن گسترش کروناویروس اقداماتی برای فاصله‌گذاری اجتماعی به اجرا در آورده است بسیاری از جشن‌های حضوری به ناچار باید به حال تعلیق در می‌آمدند. با این حال، در تلاشی برای متحد کردن جمعیت فنلاند، این کشور جشن «روز مه» را به صورت غیرحضوری برگزار کرد.
 
به گزارش تک تایمز و به نقل از مشبل، شهروندان توانستند به کمک ستاره‌های محبوب پاپ گروه JVG و استودیو واقعیت مجازی Zoan واقع در هلسینکی روز مه را با تماشای کنسرت مجازی آن جشن بگیرند.
 
بنابر یک بیانیه مطبوعاتی منتشر شده، این رویداد موزیکال الهام گرفته از «موفقیت گیگ‌ها در پلتفرم گیمینگ Fortnite بود. بینندگان، یا مخاطبان مجازی، امکان انتخاب آواتار بر طبق سلیقه خودشان و تعامل با این رپرها را با استفاده از اشارات، تشویق و ایموجی‌ها پیدا کردند».
 
وبسایت بیزینس اینسایدر گزارش کرده است که 700 هزار بیننده در این کنسرت مجازی شرکت کردند، و 150 هزار نفر از این بینندگان حتی آواتارهایی برای خودشان ساختند.
 
یان واپاووری، شهردار هلسینکی، در بیانیه‌ای خاطرنشان کرد که «روز مه یکی از بزرگترین تعطیلات عمومی تقسیم این کشور است، که به طور معمول حدود 650000 نفر از ساکنان هلسینکی را برای جشن گرد هم می‌آورد». اگرچه جشن امسال به طرز معناداری متفاوت بود، ولی توانست این جامعه را گرد هم بیاورد.
 

وی در ادامه گفت: «دنیا پس از کووید-19 جایی بسیار متفاوت خواهد بود و شهرها باید راههای جدیدی را برای تجربه افراد بیابند. هلسینکی می‌خواهد شهری باشد که پیشگام این نوآوری دیجیتالی برای راهکارهای جدید باشد. هلسینکی مجازی فرصتهایی برای این نوع از تکنولوژی را به منظور تغییر نحوه تجربه ما از شهرها و مقاصد مسافرتی در آینده نشان می‌دهد».
 
هدف این است که از «دوقلوی مجازی» هلسینکی برای میزبانی چندین رویداد مجازی دیگر در آینده نیز استفاده شود. در پایان، واپاووری خواستار این شد که این تکنولوژی «به عنوان یک پلتفرم دیجیتالی عمل کند که برای ارائه‌دهندگان خدمات امکان اداره کسب و کارهایشان را فراهم بیاورد».
 
  بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع