سازمان بهداشت جهانی برنامه ردیابی افراد مبتلا به کرونا راه‌اندازی می‌کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – بسیاری از کشورها برنامه شناسایی و ردگیری افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند اما سازمان بهداشت جهانی (WHO) قصد دارد تا خلا چنین برنامه‌هایی را برای کشورهای دیگر رفع کند.

برناردو ماریانو از مدیران WHO در مصاحبه‌ای می‌گوید: «قصد داریم تا یک اپلیکیشن ارزیابی علائم بیماری COVID-19 را تا آخر ماه می در سراسر جهان راه‌اندازی کنیم. هر کشوری می‌تواند از این برنامه استفاده کند اما تمرکز اصلی ما روی کشورهایی است که هیچ کاری در این رابطه نکرده‌اند.»

به گفته ماریان، این سازمان برای راه‌اندازی این برنامه با شرکت‌های فناوری گوگل و اپل برای همکاری و استفاده از اپلیکیشن آن‌ها صحبت کرده است. همچنین موضوعاتی مانند حفظ حریم خصوصی افراد سازمان بهداشت جهانی را در این مشیر متوقف نکرده است. گوکل و اپل قول داده‌اند که سیستم غیرمتمرکز اطلاعات کاربران را ناشناس نگه می‌دارد اما هنوز هم نگرانی‌هایی در خصوص سواستفاده از آن وجود دارد.

WHOبه نظر می‌رسد وجود یک برنامه جامع در خصوص شناسایی و ردگیری بیمارن کرونایی بسیار حیاتی باشد. اپلیکیشن سازمان بهداشت جهانی بهتر می‌تواند اطلاعات و آموزش‌های لازم و صحیح در خصوص ویروس کرونا را در اختیار مردم سراسر جهان قرار دهد. علاوه بر این، وجود برنامه ردیابی بیماران راهکار خوبی برای جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس خواهد بود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع