حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

همکاری اینتل و تایل برای افزودن امکان ردیابی به لپ‌تاپ‌ها

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

شرکت‌های تایل و اینتل در حال تولید قابلیت ردیابی بلوتوثی در لپ‌تاپ‌های ویندوز هستند. تایل پیش‌از‌این برای ابزار مختلف مثل گوشی‌های هوشمند، ریموت، چمدان و… پلتفرم ردیاب بلوتوثی طراحی کرده بود که با نصب آن روی ابزار و ایجاد شبکه‌ای اختصاصی، کمک می‌کند هرگز وسایل خود را جایی گم نکنید. حالا این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرده است با به‌روزرسانی بعدی اینتل برای شرکت‌های تولیدکننده‌ی تجهیزات و قطعات اصلی (OEM) در چند ماه آینده، ردیابی تایل را در مسیری قرار دهد که در لپ‌تاپ‌های بیشتری قرار گیرد.

پیش‌از‌این، تایل قطعات بلوتوثی کوچکی به بازار عرضه کرده بود که با نصب آن روی کیف‌پول یا هرچیز دیگری، افراد بتوانند با کمک اپلیکیشن نصب‌شده روی گوشی هوشمند خود آن‌ها را پیدا کنند.

شرکت تایل تاکنون قطعات ردیابی اختصاصی خود را به بازار کامپیوترهای شخصی رسانده است. در نمایشگاه CES 2020، شرکت HP اعلام کرد لپ‌تاپ Elite Dragonfly به سخت‌افزار ردیابی تایل به‌صورت یکپارچه مجهز است. هدف شرکت تایل از همکاری با اینتل، تنها گسترش فعالیت خود است تا بتواند این ویژگی را دراختیار تولیدکنندگان بیشتری قرار دهد.

شرکت تایل در بیانیه‌ی خود ادامه داد:

فناوری ردیابی تایل نخستین وسیله در بازار تولیدکنندگان قطعات کامپیوترهای شخصی است که برای پیدا‌کردن دستگاه‌های کاربران به آن‌ها کمک می‌کند؛ بنابراین، لپ‌تاپ‌های آتی که اینتل پشتیبانی می‌کند، درصورت گم‌شدن به‌راحتی پیدا خواهند شد.

در ادامه بخوانید:

براساس ادعای شرکت تایل، این قطعه به‌گونه‌ای طراحی شده است که حتی اگر دستگاه در حالت Sleep نیز باشد، رهگیری‌شدنی می‌ماند. در توضیح چگونگی این فرایند، تایل روند فعالیت ردیابی را این‌چنین تشریح کرد: «با اینکه این ویژگی ازطریق بلوتوث میسر خواهد شد، دسترسی به آن به‌واسطه‌ی به‌روزرسانی فیرم‌ویر و تنظیمات بایوس اجرا می‌شود». بنابراین، به استفاده از سخت‌افزار خاصی نیازی نیست تا روی سیستم اضافه شود. ناگفته نماند در لپ‌تاپ دراگون‌فلای اچ‌پی این امکان با نصب قطعه‌ی بلوتوث اختصاصی انجام شده بود.

احتمالا کاربران می‌توانند با اپلیکیشن تایل روی گوشی همراه خود لپ‌تاپ گمشده‌ی خود را ردیابی کنند؛ البته در نظر داشته باشید این امکان در محدوده‌ی قابل‌پشتیبانی بلوتوث کار می‌کند و درصورت خروج از محدوده‌ کارایی دقیقی ندارد. راهکار شرکت تایل برای جلوگیری از ناکارآمدی این قابلیت به‌‌دلیل محدودیت بلوتوث، استفاده از شبکه‌ای از بلوتوث‌های اطراف کاربران است تا با کمک آن شبکه‌ی زیرپوشش خود را گسترش دهد؛ درنتیجه ویژگی جدید ردیابی تایل روی لپ‌تاپ‌ها باعث می‌شود فراموش‌کردن محل لپ‌تاپ برای کاربران کمتر استرس ایجاد کند.

همچنین، اینتل به شرکت‌های سازنده‌ی تراشه‌های بلوتوث نظیر کوالکام، Dialog Semiconductor، سیلیکون لبز و توشیبا اعلام کرده است بررسی‌های لازم برای اجرای این طرح را انجام دهند و زیرساخت‌های ضروری را آماده کنند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع