حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

برچسب گذاری توییت حاوی اطلاعات غلط ویروس کرونا / کووید 19 توسط توییتر

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

از زمان دنیاگیری ویروس کرونا (کووید ۱۹) توئیتر تلاش زیادی کرده است تا با انتشار اطلاعات غلط و گمراه‌کننده‌ درمورد این بیماری ازطریق پلتفرم خود جلوگیری کند. این شرکت به‌تازگی اعلام کرده است قصد دارد تلاش‌های خود را در این زمینه گسترش دهد. توئیتر پیش‌تر در ماه مارس شمار درخورتوجهی از توئیت‌هایی را که حاوی توضیحاتی در زمینه‌ی روش‌های درمانی غلط یا غیرمؤثر بیماری کووید ۱۹ بودند، پاک کرد. 

توئیتر از روز گذشته میزبان برخی برچسب‌گذاری‌های خاص شده است. توئیتر می‌گوید از این پس توئیت‌هایی را که شامل اطلاعات گمراه‌کننده درمورد کووید ۱۹ یا اطلاعات متضادبا توصیه‌های مقامات حوزه‌ی بهداشت باشند برچسب‌گذاری می‌کند؛ توئیتر از کسانی که چنین توئیت‌هایی را ارسال کنند درخواست می‌کند جزئیاتی بیشتر در رابطه‌با آن ارائه دهند. برچسبی که در کنار توئیت‌های حاوی اطلاعات غلط ظاهر می‌شود به صفحه‌ای ویژه لینک شده‌ است که اطلاعاتی مطمئن در بر دارد.

طبق اطلاعیه‌ی توئیتر، برچسب جدید نه‌تنها روی توئیت‌هایی که از این پس منتشر می‌شوند بلکه روی توئیت‌هایی که پیش از این منتشر شده‌اند نیز اعمال خواهد شد:

در جریان مکالمات فعال توئیتر درمورد موضوعات مرتبط‌به کروناویروس، لینکی که حاوی اطلاعات اضافی از سوی منابع مورداعتماد است می‌تواند به کار بیاید. ما در اوایل امسال سیستمی جدید پی‌ریزی کردیم که می‌تواند محتوای چندرسانه‌ای ساختگی یا دست‌کاری‌شده را برچسب‌گذاری کند. نسخه‌ی مشابه‌ این برچسب‌ها قرار است به توئیت‌هایی که حاوی اطلاعات مضر و گمراه‌کننده درمورد ویروس کرونا هستند اضافه شوند. این برچسب‌ها روی توئیت‌هایی که پیش از امروز منتشر شده‌اند نیز اعمال خواهند شد.

توئیتر می‌گوید طبق قوانینش، توئیت‌های موردبحث را به سه بخش بزرگ‌تر تقسیم می‌کند. بخش اول «اطلاعات گمراه‌کننده» نام دارد. توئیتر می‌گوید توئیت‌های نوع اول شامل بیانیه‌ها یا ادعاهایی هستند که غلط‌بودن آن‌ها تأیید شده یا متخصصین فعال نظیر مقامات رسمی حوزه‌ی بهداشت روی نادرست بودن‌شان اتفاق‌نظر دارند. توئیت‌های نوع دوم «ادعاهای نامطمئن» خوانده می‌شوند. این توئیت‌ها حاوی بیانیه‌ها یا ادعاهایی هستند که دقت، صحت و اعتبار آن‌ها به‌بحث گذاشته شده و به‌صورت رسمی تأیید نشده است. درنهایت نوع سوم را داریم که توئیتر از آن با نام «ادعاهای تأیید‌نشده» یاد می‌کند. توئیت‌های نوع سوم حاوی اطلاعاتی است که ممکن است صحیح یا غلط باشند؛ با این‌حال صحیح و غلط بودن آن‌ها مشخص نشده است. 

توئیتر می‌گوید ممکن است برای مقابله‌با اشاعه‌ی اطلاعات نادرست درمورد ویروس کرونا، پا را از این هم فراتر بگذارد و یک متن خاص در قالب اخطار به توئیت‌های حاوی اطلاعات گمراه‌کننده اضافه کند. توئیتر می‌گوید متنی که به کنار این توئیت‌ها اضافه می‌شود بر اساس میزان مضر یا غلط بودن اطلاعات آن، متفاوت است. این متن‌ها به مردم اطلاع خواهند داد که ادعاهای مطرح‌شده در توئیت موردنظر با گفته‌های مقامات رسمی حوزه‌ی بهداشت در تضاد است. 

شما کاربران تک تایمز چه دیدگاهی در این زمینه دارید؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع