حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

سامسونگ و اپل بهترین فروشندگان تلفن‌های هوشمند اروپای غربی هستند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

پس از گزارش‌های متعدد از وضعیت کلی بازار تلفن‌های هوشمند در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۰ و همچنین میزان عرضه‌ی تلفن‌های هوشمند در کشورهای مهم مانند چین و هند، کانالیس آخرین نمای کلی خود را درباره بازار اروپای غربی منتشر کرده است. تعجبی ندارد که بزرگترین فروشنده‌ی گوشی جهان در این منطقه‌ی بسیار مهم نیز بهترین محسوب می‌شود، و به راحتی رقیبانش یعنی اپل و هوآوی را شکست می‌دهد.

جالب است بدانید که تمام سه فروشنده‌ی برتر تلفن‌های هوشمند در غرب اروپا بخشی از سهم بازار را در طی سه‌ماهه‌ی اول سال نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۹ از دست داده‌اند، در حالی که شیائومی رشد چشمگیری را برای گسترش صدرنشینی خود نسبت به جایگاه پنجم گزارش داده است و فاصله‌ی خود را با رده‌های بالا به طور قابل توجهی کم کرده است.

ما در حال صحبت کردن از افزایش ۷۹ درصدی فروش سالانه‌ی شیائومی هستیم که متأسفانه هنوز از بازار تلفن همراه ایالات متحده غایب است. این افزایش به شیائومی اجازه داد تا وارد قلمروی سهم بازار دو رقمی شود، اگرچه هنوز راه زیادی وجود دارد تا بتواند هوآوی را به چالش بکشد، چه برسد به سامسونگ یا اپل.

سپس دوباره گوشی‌های «گوگل‌زدایی» شده‌ی هوآوی به سرعت در حال کاهش محبوبیت در بازارهای اروپای غربی هستند، بنابراین اگر شیائومی بتواند این سرعت رشد باورنکردنی را حفظ کند، مدال برنز در آینده‌ی بسیار نزدیک در دسترس این شرکت خواهد بود. سامسونگ و اپل همچنین شاهد کاهش فروش خود در مقایسه با سال قبل، در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۰ بودند، اگرچه سهم آن‌ها از کاهش فروش، به هیچ وجه به اندازه‌ی آنچه هوآوی تجربه کرد، نبود.

در جایگاه پنجم، HMD Global تعداد کمی از تلفن‌های هوشمند با برند نوکیا را نسبت به سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۱۹ به فروش رساند و تکه‌ی کوچک دو درصدی از این کیک را داراست. همچنین سهم این شرکت از بازار تا حدی بوده است که شرکت‌هایی مثل اوپو، وان‌پلاس، ال‌جی یا موتورولا را پشت سر بگذارد.

همانطور که بازار کشور‌ها به صورت جداگانه مورد توجه است، طبق گزارش سامسونگ، این شرکت در صدر نمودارهای ایتالیا، فرانسه و آلمان است اما در اسپانیا شیائومی در صدر جدول قرار گرفت. این اولین باری است که چنین اتفاقی رخ داده است ، اما باور کنید یا نه، رقیب اصلی شیائومی در اسپانیا سامسونگ یا اپل نیست. در عوض، هوآوی در جایگاه دوم قرار دارد، دقیقاً مانند ایتالیا.

در همین حال، اپل مطمئناً می‌تواند به رشد ۲۴۰ درصدی سالانه خود در آلمان افتخار کند، به‌خصوص وقتی که شما در نظر داشته باشید که آمار فروش سامسونگ در هر چهار کشور یاد شده در اروپا کاهش یافته است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع