حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

افزایش روشنایی نمایشگر مک بوک ایر 2020 ازطریق نصب ویندوز 10

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

اپل روز ۲۸ اسفندماه امسال ازطریق انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی به‌صورت رسمی از نسل جدید لپ‌تاپ‌های سری مک‌بوک ایر رونمایی کرد. مک‌بوک ایر ۲۰۲۰ اپل (Apple MacBook Air 2020) نسبت‌به مدل پیشین بهبودهایی خاص به‌خود دیده است. یکی از درخورتوجه‌ترین تغییرات مک‌بوک ایر ۲۰۲۰ به‌ بهره‌مندی این لپ‌تاپ از صفحه‌کلیدی با مکانیسم سوئیچ قیچی مربوط می‌شود؛ صفحه‌کلیدی که اپل از آن با نام تجاری مجیک کیبورد (Magic Keyboard) یاد می‌کند.

مک‌بوک ایر ۲۰۲۰ اپل افزون بر این‌ها به پردازنده‌ی قدرتمندتری مجهز شده است و برای نمایش محتوای بصری از صفحه‌نمایش باکیفیت رتینا بهره می‌گیرد. به گزارش فوربز، برای این‌که بتوان نهایت استفاده را از صفحه‌نمایش مک‌بوک ایر ۲۰۲۰ ببرید باید روی این لپ‌تاپ سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ را نصب کنید.

اپل هنگام معرفی مک‌بوک ایر ۲۰۲۰ مانوری ویژه روی صفحه‌نمایش آن داد؛ این شرکت در وب‌سایت رسمی خود به مزیت‌های مختلفی که صفحه‌نمایش رتینای مک‌بوک ایر جدید ارائه می‌دهد، اشاره کرده است. اپل می‌گوید این صفحه‌نمایش محتوای بصری را با وضوح ۲٬۵۶۰ در ۱٬۶۰۰ پیکسل به‌نمایش می‌گذارد و درمجموع حاوی بیش از چهار میلیون پیکسل است. اهالی کوپرتینو می‌گویند نتایج به‌نمایش‌درآمده در نمایشگر مک‌بوک ایر ۲۰۲۰ متحیرکننده هستند. طبق گفته‌ی اپل، تصاویر در نمایشگر مک‌بوک ایر به‌شکلی پرجزئیات و واقع‌گرایانه به‌نمایش درمی‌آیند و متن‌ها در این نمایشگر خوانایی بالایی دارند. به‌علاوه فناوری ترو تون (True Tone) دمای رنگ‌های صفحه‌نمایش را به‌صورت خودکار با محیط همگام‌سازی می‌کند. 

مک‌بوک ایر ۲۰۲۰ به‌صورت پیش‌فرض با سیستم‌عامل MacOS Catalina روانه‌ی بازار می‌شود و طبق گفته‌های اپل می‌تواند حداکثر روشنایی ۴۰۰ نیت را به‌نمایش بگذارد. این یعنی روشنایی صفحه‌نمایش مک‌بوک ایر ۲۰۲۰ به‌میزان ۱۰۰ نیت کمتر از حداکثر روشنایی صفحه‌‌نمایش مک‌‌بوک پرو ۱۳ اینچ ۲۰۲۰ است که اپل پانزدهم اردیبهشت‌ماه امسال آن را معرفی کرد. بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد مک‌بوک ایر نیز می‌تواند همچون مک‌بوک پرو جدید روشنایی ۵۰۰ نیت را ارائه دهد؛‌ اما برای دست‌یابی به این هدف باید مک OS را کنار گذاشت.

کارشناسان وب‌سایت نوت‌بوک چِک طی چند وقت اخیر به‌دقت لپ‌تاپ مک‌بوک ایر ۲۰۲۰ را موردبررسی و تحلیل قرار داده‌اند. کارشناسان این سایت به‌عنوان بخشی از کارهای همیشگی به‌هنگام آزمایش لپ‌تاپ‌ها، سیستم‌عامل ویندوز را ازطریق بیس‌کمپ (BaseCamp) روی آن‌ها نصب می‌کنند تا بدین وسیله بتوانند برخی بنچمارک‌های اضافی را دستگاه‌ها بگیرند. این کار کاملا منطقی است؛ زیرا به‌هنگام مقایسه‌ی محصولات با یک‌دیگر، باید به‌دقت وارد جزئیات شد.

روی آوردن به چنین کاری باعث می‌شود بتوان ازطریق دستگاهی واحد، عملکرد سیستم‌های عامل ویندوز و macOS را با یک‌دیگر مقایسه کرد. دقیقا در طی همین مقایسه‌ها بود که کارشناسان نوت‌بوک چک متوجه شدند روشنایی مک‌بوک ایر به‌هنگام اجرای سیستم‌عامل macOS کمتر از ویندوز است.

نوت‌بوک چک در بخشی از گزارش خود می‌نویسد صفحه‌نمایش مک‌بوک ایر ۲۰۲۰ صرف‌نظر از سیستم‌عاملی که اجرا می‌کند، دقت بسیار بالایی دارد. در هیچ شرایطی روی تصاویر سایه‌های رنگی ناخواسته ظاهر نمی‌شوند؛ درضمن میزان انحراف رنگ‌ها در صفحه‌نمایش مک‌بوک ایر ۲۰۲۰ درمقایسه‌با مرجع اصلی یعنی گستره‌ی رنگی sRGB، بسیار ناچیز است. با این‌حال هنگام اجرای ویندوز ۱۰ روی مک‌بوک ایر ۲۰۲۰ می‌توان به‌وضوح افزایش روشنایی صفحه‌نمایش آن را مشاهده کرد. مک‌بوک ایر جدید با macOS حداکثر روشنایی ۴۱۵ نیت و با ویندوز ۱۰ حداکثر روشنایی ۵۴۷ نیت را به‌نمایش می‌گذارد.

با در نظر گرفتن این توضیحات اگر به روشنایی صفحه‌نمایش اهمیتی ویژه می‌دهید، می‌توانید برای دست‌یابی به روشنایی بیشتر در صفحه‌نمایش مک‌بوک ایر ۲۰۲۰، سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ را روی آن نصب کنید. سؤال بزرگی که مطرح می‌شود،‌ این است که چنین اتفاقی به چه‌دلیل رخ می‌دهد؟ برخی گمانه‌زنی‌ها می‌توان در این زمینه مطرح کرد.

در ادامه بخوانید:

مک‌بوک ایر ۲۰۲۰ دارای صفحه‌نمایشی با نور پس‌زمینه است و این صفحه‌نمایش همچون دیگر قطعات الکترونیکی، طول عمری محدود دارد. این صفحه‌نمایش درصورتی که روشنایی بسیار زیادی داشته باشد، طول عمرش کاهش پیدا می‌کند. پایین آوردن حداکثر روشنایی صفحه‌نمایش مک‌بوک ایر ازطریق macOS احتمالا از قصد توسط اپل انجام شده است؛ درواقع اپل با انجام این کار قصد داشته طول عمر صفحه‌نمایش را بیشتر کند.

گرچه این اقدام اپل در نگاه اول تحسین‌برانگیز به‌حساب می‌آید، اما نباید فراموش کنیم که این شرکت به‌جای شما برای روشنایی صفحه‌نمایش تصمیم گرفته است. اپل می‌توانست این امکان را به کاربر ارائه دهد که از حداکثر روشنایی صفحه‌نمایش بهره بگیرد و در عوض، او را آگاه کند که استفاده از این میزان روشنایی درنهایت به کاهش طول عمر صفحه‌نمایش منتهی می‌شو‌د. 

اپل همچنین قصد داشته ازطریق محدود کردن میزان روشنایی صفحه‌نمایش مک‌بوک ایر ۲۰۲۰، بین این لپ‌تاپ و مک‌بوک پرو ۱۳ اینچ ۲۰۲۰ برخی تفاوت‌ها وجود داشته باشد. در حال حاضر مشخص نیست که بهره‌مندی مک‌بوک پرو جدید از صفحه‌نمایش پرنورتر به سخت‌افزار توانمندتر آن برمی‌گردد یا صرفا جزو سیاست‌های خود اپل برای جداسازی این محصول از مک‌بوک ایر ۲۰۲۰ است. 

شما کاربران تک تایمز چه دیدگاهی در این زمینه دارید؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع