حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

هاب USB-C هایپردرایو دوئو / HyperDrive DUO برای مک بوک معرفی شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

طی سال‌های اخیر کاربران مک‌بوک‌های اپل تمایل زیادی به تهیه‌ی هاب‌های USB-C از خود نشان داده‌اند؛ به‌لطف این لوازم جانبی می‌توان تنوع درگاه‌های رایانه را تا حد زیادی بالا برد. برند هایپر (Hyper) که جزو زیرشاخه‌های شرکت Sanho Corporation به‌حساب می‌آید، به‌تازگی از هاب USB-C جدیدی پرده‌برداری کرده است که نسخه‌ی به‌روزرسانی‌شده‌ی هاب هایپردرایو دوئو (HyperDrive Duo) ‌به‌شمار می‌آید و برخی بهبودها نسبت‌به نسل گذشته به‌خود دیده است. نسل پیشین هایپردرایو دوئو محبوبیت بسیار زیادی بین کاربران دارد. 

همچون بسیاری دیگر از هاب‌های USB-C، مدل بهبودیافته‌ی هایپردرایو دوئو تنوع درگاه‌های رایانه‌ی مک را بالا می‌برد و مزیت‌هایی ویژه ارائه می‌دهد. بر اساس اطلاعات رسمی، هایپردرایو دوئو دارای یک درگاه HDMI و دو درگاه USB-C است؛ یکی از این درگاه‌های USB-C با تاندربولت ۳ سازگاری دارد و می‌تواند توان ۱۰۰ وات را در کنار سرعت انتقال ۵۰ گیگابیت‌بر‌ثانیه ارائه دهد، درگاه دیگر توان خروجی ۶۰ وات و سرعت انتقال ۵ گیگابیت‌بر‌ثانیه را ارائه می‌دهد.

هایپردرایو دوئو در کنار این‌ها به دو درگاه USB-A و دو اسلات برای کارت SD و میکرو SD مجهز شده است. مدل بهبودیافته‌ی این هاب برخلاف مدل اولیه، پشتیبانی از وضوح 4K و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز را ازطریق درگاه HDMI ارائه می‌دهد. مدل پیشین می‌توانست محتوای بصری 4K را با نرخ ۳۰ هرتز منتقل کند. 

هاب USB-C هایپردرایو دوئو

قابلیت دیگری که تنها در مدل ارتقاءیافته‌ی هایپردرایو دوئو شاهدش هستیم این است که هاب موردبحث از نوعی گیره‌ی مغناطیسی قابل‌تعویض بهره می‌برد که بین خودِ هاب و رایانه قرار می‌گیرد؛ این گیره‌ی مغناطیسی باعث می‌شود هاب هایپردرایو دوئو به‌شکل محکم‌تری به رایانه متصل شود و کاربر نگران قطع ناگهانی اتصال آن نباشد؛ قطع ناگهانی اتصال نه‌تنها روند انتقال فایل را متوقف می‌کند بلکه در مواردی ممکن است به تخریب فایل‌ها نیز منتهی شود.

ناگفته نماند شرکت هایپر هاب USB-C جدیدی را نیز برای تبلت آیپد پرو معرفی کرده که همچون هاب USB-C مک‌بوک‌ها از گیره‌ی مغناطیسی بهره‌مند است. هاب هایپردرایو دوئو به‌دلیل داشتن گیره‌ی مغناطیسی ویژه‌اش از کانکتورهایی بهره می‌گیرد که طویل‌تر از حالت عادی هستند. نحوه‌ی طراحی این هاب به‌گونه‌ای است که با انواع قاب محافظ رایانه‌های سری مک‌بوک سازگاری دارد. هاب جدید هایپر به‌طور کلی می‌تواند شمار درگاه‌های مک‌بوک‌ها را از دو به هفت عدد ارتقاء دهد. 

هاب USB-C هایپردرایو دوئو

شرکت هایپر برای کسانی که تمایل دارند از این هاب USB-C جدید با دستگاه‌هایی به‌غیر از مک‌بوک نظیر آیپد پرو استفاده کنند، نوعی کابل کوتاه معرفی کرده است که امکان انجام این کار را فراهم می‌کند. هایپر به‌همراه هایپردرایو دوئو نوعی قاب خاص عرضه می‌کند که پوششی از جنس گرم گیاهی دارد و می‌تواند به‌خوبی از هاب به‌هنگام سفر، محافظت کند. امکان تهیه‌ی هاب جدید شرکت هایپر از روز گذشته با قیمت ۹۹/۹۹ دلار در رنگ‌های مشکی و خاکستری فراهم شده است.

شما کاربران تک تایمز چه دیدگاهی درمورد هایپردرایو دوئو دارید؟ 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع