تسلا تولید خودروی الکتریکی در کالیفرنیا را از سر گرفت

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

تسلا با وجود بحث مداوم با مقامات محلی درباره‌ی تعطیلی کسب‌وکارها در طول همه‌گیری بیماری کووید ۱۹، تولید خودروی الکتریکی را دوباره در کارخانه فریمونت کالیفرنیا آغاز کرد. طبق گفته‌ی دو کارمند فعلی تسلا که به‌صورت ناشناس با The Verge مصاحبه کرده‌اند، این شرکت برخی از کارگران خود را برای کار فراخوانده و حدود ۲۰۰ دستگاه تسلا مدل ۳ و مدل Y را تکمیل کرده است. این اتفاقات در حالی رخ داد كه ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در توئیتر تهدید كرده بود کارخانه تسلا را از این ایالت خارج می‌كند و از شهرستان آلامدا به دلیل دستور اقامت در خانه شكایت كرد.

tesla / تسلا

براساس ایمیلی که توسط The Verge مشاهده شده، تسلا همچنین کارگرانی را که ماه گذشته به مرخصی فرستاده شده بودند، فراخوانده است. به گزارش بیزینس اینسایدر، خودروساز آمریکایی پیش از این فقط به برخی از کارگران گفته بود که به‌صورت هفتگی به کارخانه گزارش دهند. پس از انتشار این خبر، ایلان ماسک در توئیتی اعلام کرد که تسلا با نقض دستور آلامدا در حال بازگشایی کارخانه فرمونت است. ماسک نوشت «اگر کسی دستگیر شود، می‌خواهم که آن فرد فقط من باشم».

تسلا بلافاصله به درخواست اظهارنظر در این زمینه پاسخ نداد. پس از انتشار این خبر، اداره بهداشت عمومی شهرستان آلامدا با صدور بیانیه‌ای اعلام كرد كه منتظر است تا تسلا طرحی را درباره‌ی نحوه‌ی بازگشایی كارخانه ارائه کند و به تسلا اعلام کرده است كه تا زمان تأیید شدن شیوه‌نامه بازگشایی، فقط می‌تواند به‌صورت محدود تولید خودروی الکتریکی را ادامه دهد.

tesla / تسلا

کارخانه فریمونت تسلا از ۲۳ مارس، یک هفته پس از صدور دستور‌العمل اقامت در منزل توسط مقامات شهرستان آلامدا و چند روز بعد از آنکه فرماندار کالیفرنیا نسخه‌ای از این دستور را برای سراسر ایالت صادر کرد، تعطیل شد. این شرکت زمان زیادی را صرف کرده تا مقامات محلی را متقاعد کند که به دلیل توصیه‌های اداره امنیت ملی، اجازه‌ی تولید خودرو را در کارخانه فریمونت صادر کنند؛ طبق توصیه‌های اداره امنیت ملی، تولید خودرو به‌عنوان عمل زیرساختی مهم ملی شناخته می‌شود و بنابراین می‌تواند بازگشایی شود. 

tesla / تسلا

مقامات شهرستان آلامدا روز شنبه در بیانیه‌ای گفتند که آن‌ها به‌طور مستقیم و از نزدیک با تیم تسلا در فریمونت ارتباط دارند و برای دستیابی به توافق در این زمینه رایزنی و همکاری می‌کنند. در این بیانیه آمده است:

تسلا مشغول تلاش و ابراز حسن نیت برای تهیه و اجرای برنامه ایمنی است و این امکان را فراهم می‌کند تا ضمن محافظت از سلامتی و رفاه هزاران کارمندی که در کارخانه کار می‌کنند، عملیات بازگشایی انجام شود. 

اما مقامات شهرستان آلامدا گفتند که هنوز توافقی با این شرکت درباره‌ی بازگشایی کارخانه نشده است. در همان زمان که مقامات این شهرستان بیانیه‌ی خود را منتشر کردند، تسلا به‌خاطر دستور اقامت در خانه از آن‌ها شکایت کرد. ماسک همچنین تهدید کرد که تسلا را از کالیفرنیا بیرون خواهد برد زیرا این کارخانه دیگر بازگشایی نخواهد شد و از هواداران تسلا در توئیتر خواست که «تا حد ممکن مخالفت خود را با تصمیم مقامات شهرستان آلامدا ابراز کنند».

tesla / تسلا

اسکات هگرتی، سرپرست شهرستان آلامدا آخر هفته گذشته به نشریه نیویورک تایمز گفت که مقامات بهداشتی و تسلا به توافق برای بازگشایی این کارخانه در ۱۸ مه نزدیک شده‌اند. 

اسکات هگرتی همچنین گفت:

ما در حال کار روی بسیاری از سیاست‌ها و رویه‌ها برای کمک به بهره‌برداری از آن کارخانه هستیم و اگر بخواهم صریح باشم، فکر می‌کنم تسلا کار بسیار خوبی انجام داد؛ به همین دلیل بود که من متقاعد شدم که کارخانه تسلا در روز ۱۸ مه بازگشایی شود. می‌دانم که ایلان این را می‌دانست؛ اما او می‌خواست یک هفته زودتر این کار انجام شود.

در ادامه بخوانید:

ایلان ماسک بارها کم‌اهمیت بودن تهدید بیماری کووید ۱۹ و بحران شیوع ویروس کرونا را اعلام کرده است. ماسک در ماه مارس به کارگران SpaceX گفت که احتمال بیشتری دارد آن‌ها در اثر سانحه‌ی رانندگی جان خود را از دست دهند و بعداً در توئیتر گفت، معتقد است تا پایان آوریل تعداد مبتلایان جدید در آمریکا نزدیک به صفر خواهد بود (ایلان ماسک به مسری نبودن تصادف رانندگی اشاره می‌کند و اینکه بیش از ۲۰،۰۰۰ مرگ جدید طی هفته‌های اخیر بر اثر تصادف رانندگی ثبت شده است). مدیرعامل متمول تسلا همچنین دستور سراسری اقامت در خانه را «فاشیستی» خواند و گفت که این دستور، حقوق اساسی مردم را نقض می‌کند.

کارگرانی که با The Verge صحبت کردند، با تصمیم‌های دشواری روبه‌رو بودند و نمی‌دانستند که با وجود اختلاف نظر مدیرعامل و کارفرمایشان با مقامات محلی، آیا هر هفته به کارخانه گزارش دهند یا نه. ازآنجاکه هر دو کارگر ساعتی هستند، اگر در خانه بمانند به آن‌ها حقوق تعلق نمی‌گیرد. اگر هم برای کار وارد کارخانه شوند، به دلیل کاهش دستمزدهای اخیر در سطح شرکت، کمتر از آنچه در گذشته حقوق می‌گرفتند، دستمزد دریافت خواهند کرد. تسلا قبلا به کارمندان خود گفته بود که در صورت تمایل به ماندن در خانه، می‌توانند از روزهای مرخصی استحقاقی (PTO) خود استفاده کنند.

tesla / تسلا

یکی از این کارگران که تصمیم به رفتن به کارخانه داشت، گفت:

در این شرایط یا باید برای خانواده‌ی خود غذا تهیه کنیم یا گرسنه بمانیم.

کارگر دیگری که تصمیم به ماندن در خانه داشت، در این زمینه گفت:

من شخصاً کارم را دوست دارم، فقط از اینکه احساس کنم مهره‌ی شطرنج (بی‌اختیار و بازیچه) هستم، خسته شده‌ام.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع