با 8 مورد از بهترین اپلیکیشن های GPS آفلاین برای اندروید آشنا شوید

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – با استفاده از اپلیکیشن های GPS آفلاین می توان حتی در صورت قطعی سیگنال نیز مسیر مناسب را پیدا کرد. در ادامه به 8 مورد از بهترین برنامه های مسیریابی آفلاین اندرویدی اشاره می کنیم.

برنامه های اندرویدی GPS به کاربر کمک می کنند تا تقریبا به همه جا سفر کند. با این حال اگر سیگنالی در کار نباشد، برنامه های آنلاین بدون استفاده شده و کاربر بدون هیچ راهنمایی رها می شود. به  لطف اپلیکیشن های GPS آفلاین زیر برای اندروید، می توانید از موقعیت خود آگاه شده و در هنگام قطع اتصال GPS نیز مسیر خود را پیدا کنید.

برنامه های نقشه یاب آفلاین از تمام ویژگی های موجود در نسخه های آنلاین، مثل هدایت قدم به قدم، تذکر سرعت، و جزییات نقشه برخوردار هستند. اما به سبب آفلاین بودن، امکان ارسال هشدارهای بلادرنگ وجود ندارد. در ادامه به معرفی 8 مورد از بهترین اپلیکیشن های GPS آفلاین برای اندروید می پردازیم.

1. Maps.Me- توصیه وب سایت

اپلیکیشن Maps.Me ترکیب فوق العاده ای از نقشه های هدایت استاندارد و مسیرهای خارج از جاده را فراهم می آورد. این برنامه ضمن هدایت قدم به قدم، کاملا آفلاین است. این برنامه خیلی سریع مسیرهای پیاده روی جهت شناسایی نواحی جدید یا یافتن مکان های خاص در شهرهای جدید را به کاربر نشان می دهد. نقشه ها به نحوی بهینه شده اند که فضای کمی از دستگاه موبایل را اشغال کنند. بنابراین حتی گوشی های قدیمی با حافظه محدود نیز می توانند از Maps.Me استفاده کنند. این اپلیکیشن GPS آفلاین همچنین امکان دانلود راهنماهای مسافرتی را برای کاربر فراهم می آورد.

2.  MapFactor Navigator- بهترین برای گردش در خیابان

اپلیکیشن MapFactor Navigator از داده های OpenStreetMap نیز استفاده کرده و کاملا رایگان است. این برنامه دارای نقشه های آفلاین برای بیش از 200 کشور مختلف بوده و آن ها را به طور ماهانه بروزرسانی می کند. با اینکه بهره گیری از ویژگی های ممتاز مثل مسیرهای جایگزین یا عدم نمایش تبلیغات نیازمند پرداخت پول است، اما کاربران عادی به ویژگی های ممتاز احیتاج ندارند. این اپلیکیشن مخصوص گردش در خیابان بوده و چندان برای پیاده روی به کار نمی رود.

3. Polaris GPS- بهترین برای هدایت خارج از جاده

اپلیکیشن Polaris GPS به طور خاص برای هدایت و راهبری خارج از جاده، مثل پیاده روی، قایق سواری، و رانندگی در وسط ناکجا آباد (!) طراحی شده است. این برنامه به هیچ حساب کاربری ویژه یا حق اشتراکی احتیاج ندارد. این برنامه فاقد نقشه های معمولی برای جاده ها و شهرها است، در عوض جزییات مربوط به جاده های روستایی و پرت، مسیرهای پیاده روی، مسیرهای دوچرخه سواری کوهستانی، مناطق ماهی گیری، مناطق شکار و از این قبیل را فراهم می آورد.

4. Magic Earth Navigation & Maps – بهترین برای حفظ حریم شخصی

این اپلیکیشن یکی از برنامه های اندرویدی GPS آفلاین با محوریت حفظ حریم شخصی است. نقشه ها از داده های OpenStreetMaps استفاده کرده و امکان دانلود نقشه های مختلف برای 233 ناحیه و کشور برای کاربر فراهم آورده شده است. اگر حافظه کافی روی دستگاه همراه داشته باشید، این برنامه می تواند در نقش یک دوربین داش (داش کم) ظاهر شود، مسیر پیش رو را در صورت بروز حوادثی نظیر تصادف ضبط کرده و در حین رانندگی از منظره های زیبا فیلم برداری کند.

5. OsmAnd

همانند تمام اپلیکیشن های فوق، OsmAnd نیز از داده های OpenStreetMaps بهره می گیرد. پس از دانلود نقشه ها، قابلیت های مختلفی نظیر هدایت قدم به قدم و راهبری بصری برای کاربر فعال می شوند. البته در نسخه رایگان این اپلیکیشن، تعداد نقشه های محدودی را می توان دانلود کرد، اما یک نسخه مبتنی بر حق اشتراک نیز وجود دارد که در ازای پرداخت پول، چنین محدودیتی را از بین می برد. این برنامه همچنین شامل نقشه های مختلف برای پیاده روی، دوچرخه سواری، و حتی اسکی کردن است.

6. Offline GPS

اپلیکیشن Offline GPS به تمام نیازهای کاربر برای راهبری در حین آفلاین بودن پاسخ می دهد. این برنامه یکی از مفیدترین اپلیکیشن های GPS آفلاین برای گوشی های اندرویدی به شمار می آید، چون دارای نمایشگر مجازی (فناوری HUD) است. بدین ترتیب به جای نگاه کردن به نمایشگر گوشیو به منظور رانندگی ایمن تر، نقشه به روی شیشه جلوی راننده بازتاب می شود. علیرغم برخورداری از ویژگی های آنلاین، تمرکز اصلی این برنامه روی دسترس پذیری آفلاین معطوف شده است.

7. Google Maps

برنامه Google Maps به طور پیشفرض به روی بسیاری از دستگاه های اندرویدی نصب شده است. این اپلیکیشن امکان هدایت قدم به قدم و نمایش نقاط مطلوب را برای بیش از 220 کشور در سراسر جهان فراهم می آورد. با این حال یکی از ویژگی های این برنامه راهبری محبوب و پرکاربرد، ارایه نقشه های آفلاین است. البته باید مسیرهای مورد نیاز را از قبل دانلود کرد تا در صورت قطعی سیگنال، مشکلی در راهبری این GPS آفلاین به وجود نیاید.

8. Here WeGo

اپلیکیشن Here WeGo بیشتر مخصوص گردش های شهری است. البته به شرط داشتن اتصال اینترنتی، کاربر می تواند درخواست تاکسی کرده، برنامه زمانی اتوبوس ها را بررسی کند و یا از وضیعت سایر امکانات حمل و نقل عمومی خبردار شود. این برنامه برای اجتناب از گم شدن در حین گردش در یک شهر جدید، امکان دانلود نقشه های مربوط به بیش از 100 کشور در سراسر جهان را فراهم آورده است. پس از دانلود، این نقشه ها درست همانند نسخه های آنلاین عمل می کنند.

در حین گردش در مکان های مختلف، امکان قطع ناگهانی سیگنال GPS وجود دارد. بنابراین داشتن یک نسخه پشتیبان آفلاین از نقشه ها، می تواند مانع سرگردانی یا گم شدن کاربر شود. در ضمن اپلیکیشن های GPS آفلاین به مصرف زیاد داده های اینترنتی احتیاجی نداشته و در طول سفر و گردش به کار می آیند. 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع