حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

KeyBanc: ماه جاری می‌تواند بدترین ماه برای فروش آیفون‌ها باشد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

اپل گزارش درآمدهای خود را برای سه ماهه دوم مالی امسال منتشر کرده است. طبق این گزارش، فروش آیفون‌ها در طول این مدت با کاهش ۶.۷ درصدی به ۲۸.۹۶ میلیون دستگاه رسیده است. به گزارش تحلیلگران موسسه KeyBanc، ماه آخر سه ماهه دوم امسال، یعنی ماه آوریل، ماه بسیار بدی برای آیفون‌ها بوده است. از یک طرف، اکثر ۴۵۸ فروشگاه‌ اپل در خارج از چین به خاطر شیوع ویروس کرونا بسته شدند و از طرف دیگر، برای بسیاری از مشتریانی که تحت تاثیر شرایط بحرانی کنونی کار خود را از دست داده‌اند، امکان خرید آیفون جدید وجود نداشت.

تحلیلگران KeyBanc پیش‌بینی کرده‌اند که فروش آیفون‌ها در ماه آوریل نسبت به سال گذشته ۷۷ درصد و نسبت به ماه مارس امسال ۵۶ درصد کاهش یافته است. این تحلیلگران گفته‌اند که در نیمه دوم ماه آوریل به خاطر پرداخت وام‌های انگیزشی برای کمک مالی به گروهی از مردم آمریکا باعث شده تا فروش آیفون‌ها کمی افزایش یاید، اما این افزایش احتمالا دوام خواهد نیاورد.

تنوع محصولات اپل کمک زیادی به این شرکت کرده است

تحلیلگران KeyBanc می‌گویند که علیرغم افزایش فروش‌های آنلاین در ماه‌های مارس تا آوریل، این حریدها نتوانستند کاهش فروش‌های ناشی از بسته شدن فروشگاه‌های خرده‌فروشی را جبران کنند. با وجود اینکه فروش آیفون‌ها درماه گذشته به شدت تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته، اما بخش سرویس‌های اپل از موضوع نفع برده است.

بعد از رکودرزنی فروش آیفون‌ها در سال ۲۰۱۵، اپل تصمیم گرفت تا تمرکز خود را روی بیش از ۹۰۰ میلیون کاربر فعال دستگاه‌های آیفون بگذارد و به آن‌ها سرویس‌های پولی ارائه کند. این یک استراتژی درخشان بود، بطوریکه کاربران آیفون شروع به استفاده از سرویس‌های پولی اپل موزیک، اپل تی‌وی پلاس، اپل نیوز پلاس، اپل آرکید، آی‌کلود و سرویس‌های دیگر کردند. سایر سرویس‌هایی که در این بخش جای می‌گیرند شامل اپل استور، اپل پی و +AppleCare می‌شوند. برای مثال، اپل ۰.۱۵ درصد از هر پرداختی که با اپل پی انجام می‌گیرد را برای خود بر می‌دارد که در طولانی مدت رقم بزرگی می شود.

درآمدهای بخش سرویس‌های اپل از سال ۲۰۱۶ تا امسال دو برابر شده و به ۲۵ میلیون دلار رسیده است. در طول شش ماهه مالی اول امسال، سرویس‌های اپل حدود ۲۶ میلیون دلار درآمد داشته‌اند که واقعا قابل‌توجه است. اپل ۳۰ درصد از درآمد سرویس‌هی خود را از طریق اپلیکیشن‌های پولی و پرداخت‌های داخل اپلیکیشن‌ها کسب کرده است.

نکته مهم درباره اپل این است که این شرکت دیگر متکی به آیفون‌ها نیست. در بهترین حالت، این دستگاه‌ها ۶۹ درصد از درآمدهای اپل را تشکیل داده‌اند، اما این شرکت به خوبی منابع درآمدی خود را گسترده کرده بطوریکه در طول سه ماهه دوم مالی امسال، درآمد فروش آیفون‌ها تقریبا ۵۰ درصد بود که چیزی حدود ۵۸.۳۱ میلیارد دلار می‌شد. حتی در زمانیکه میزان فروش این دستگاه‌ها کاهش یافته، بخش سرویس‌ها رشد داشته است. از طرف دیگر، بخش پوشیدنی‌ها و لوازم جانبی اپل سریع‌ترین رشد را در بین سایر بخش‌های شرکت داشته است. محبوب‌ترین پوشیدنی این شرکت، اپل واچ و ایرپاد هستند. در حال حاضر، فروش ایربادهای بلوتوثی اپل سریع‌تر از هر محصول دیگر این شرکت رشد می‌کند.

با شروع اولین ماه سه ماهه سوم مالی اپل، تحلیلگران KeyBanc معتقدند که این سه ماهه بدترین سه ماهه در تاریخ آیفون‌ها از نظر فروش خواهد بود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع