حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

TSMC در ایالت آریزونا کارخانه تولید قطعات نیمه‌رسانا احداث می‌کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

TSMC یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده قطعات نیمه‌رسانا است که تراشه‌های مختلف برای گجت‌های قابل حمل تولید می‌کند. از میان مشتریان شرکت تایوانی نیز به اپل و کوالکام می‌توان اشاره کرد که پس از طراحی تراشه‌ای جدید، وظیفه ساخت آن را به کارخانه‌های TSMC می‌سپارند.

در‌حالی‌که دونالد ترامپ به شرکت‌های آمریکایی فشار می‌آرود که تولید قطعات و محصولات خود را به داخل خاک آمریکا ببرند، شرکت TSMC در نظر دارد کارخانه‌ای جدید در ایالت آریزونا احداث کند. رسانه‌ها گزارش می‌دهند که سران شرکت تایوانی در جلسه‌ای به این تصمیم رسیده‌اند که احداث کارخانه‌ای در داخل خاک آمریکا برای تولید قطعات نیمه‌رسانا امری ضروری است.

احتمال می‌رود که سران شرکت TSMC خبر ساخت کارخانه در آریزونای آمریکا را به‌زودی با ارسال بیانیه‌ای، رسما تأیید کنند. رسانه‌ها انتظار دارند که کارخانه جدید شرکت تایوانی از سال ۲۰۲۳ فعالیت خود را آغاز کند.

درصورتی‌که چنین موضوعی صحت داشته باشد، به‌معنی موفقیت دونالد ترامپ در متقاعد ساختن شرکت‌های آمریکایی برای ساخت محصولاتشان در داخل خاک آمریکا خواهد بود. دونالد ترامپ برای مدتی است که شرکت‌هایی ازجمله اپل را به دلیل تولید محصولاتشان در خارج از خاک آمریکا سرزنش می‌کند.

در ادامه بخوانید:

همچنین اخباری منتشر شد که رئیس جمهور آمریکا به‌دنبال اعمال نوعی مالیات برای محصولاتی از شرکت آمریکایی است که خارج از خاک آمریکا تولید شده‌اند. اقدام TSMC به ساخت کارخانه باعث می‌شود در میان شرکت‌هایی ازجمله سامسونگ و اینتل قرار گیرد که در خاک آمریکا کارخانه تولید قطعات نیمه‌رسانا احداث کرده‌اند.

چندی پیش شرکت فاکسکان نیز اعلام کرد که در منطقه ویسکانسین آمریکا کارخانه‌ای برای تولید قطعات مختلف مورد نیاز برای محصولات اپل احداث می‌کند. انتظار می‌رود شرکت تایوانی TSMC نیز مانند شرکت‌های ذکر‌شده کارخانه‌ای با ارزش چند میلیارد دلاری احداث کند؛ اما هنوز جزئیاتی در مورد آن منتشر نشده است. در حال حاضر هیچ‌یک از مقامات TSMC یا اپل نسبت به پرسش رسانه‌ها واکنشی نشان نداده‌اند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع