حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

استیم از هوش مصنوعی برای یافتن بازی‌های مناسب و پیشنهاد آن‌ها به کاربر استفاده می‌کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

در‌صورتی‌که از کاربران استیم باشید حتما با قسمت پلی نکست (Play Next) آشنا خواهید بود؛ قسمتی که به شما عناوینی را برای تجربه پیشنهاد می‌دهد. حال، اخباری به گوش می‌رسد که استیم نحوه عملکرد این بخش را کمی تغییر داده است.

ولوو، شرکتی که شبکه استیم را ارائه می‌دهد، سال گذشته میلادی از ویژگی به‌نام Steam Labs رونمایی کرد. Steam Labs قابلیت‌های مختلفی به کاربر ارائه می‌کرد که یکی از آن‌ها پلی نکست نام داشت؛ ویژگی که می‌تواند براساس فناوری یادگیری ماشینی عناوین جدیدی را به گیمرها پیشنهاد دهد و درنتیجه گیمرها با بازی‌هایی بیشتر در سبک دلخواهشان یا شبیه به بازی مدنظرشان آشنا شوند.

درحالی‌که واکنش‌ها نسبت به Steam Labs متفاوت بود، استیم ویژگی جدیدی به آن افزوده است که بخش پلی نکست را کمی متفاوت‌تر می‌سازد. درواقع پلی نکست از این پس به‌جای پیشنهاد بازی جدید، عناوینی را معرفی می‌کند که در گذشته آن‌ها را خریداری کرده‌اید؛ اما کمتر به تجربه آن‌ها پرداخته‌اید.

قسمت پلی نکست استیم

چنین ویژگی توسط مایکروسافت نیز به سرویس ایکس‌باکس اضافه شد و مرا سورپرایز کن (Surprise Me) نام داشت. کارایی این قابلیت به صورتی است که بازی از عناوین موجود در فهرست کاربر را به‌صورت تصادفی اجرا می‌کند. با این حال، تفاوت اصلی میان دو نسخه استیم و ایکس‌باکس در نوع انتخاب آن‌ها است.

در ادامه بخوانید:

درحالی‌که امکان دارد ایکس‌باکس بازی را انتخاب کند که بارها آن را تجربه کرده‌اید، استیم عناوینی را پیشنهاد می‌دهد که کمتر به آن‌ها پرداخته شده است. استیم هر بار فروش‌های ویژه‌ای دارد که شامل پک‌های مختلف بازی با قیمت‌های بسیار کم می‌شود و طبیعتا افرادی که کاربر استیم باشند، عناوین مختلفی در فهرست بازی‌هایشان دارند که نسبت به بازی‌های دیگر کمتر آن‌ها را تجربه کرده‌اند.

برای مطالعه تازه‌ترین اخبار بازی‌های ویدیویی به سایت زومجی سر بزنید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع