حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

اپلیکیشن Messages گوگل به ‌یکی از قابلیت‌های iMessage اپل مجهز شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

گوگل در چند سال اخیر تغییراتی درخورتوجه در قابلیت‌های اپلیکیشن Messages خود اعمال کرده و قصد دارد این روند را همچنان ادامه دهد. اوایل امسال فردی توانست با کند‌و‌کاو در کد فایل APK مسیجز گوگل متوجه شود این شرکت روی قابلیت واکنش ازطریق ایموجی برای این اپلیکیشن کار می‌کند. 

بررسی‌ها نشان می‌دهد اهالی مانتین‌ویو به‌طوررسمی آزمایش قابلیت جدیدی را در Messages آغاز کرده‌اند. بر‌این‌اساس، کاربران می‌توانند ازطریق ایموجی به پیام‌های دریافتی واکنش نشان دهند. اضافه‌شدن این قابلیت به Messages را ابتدا کاربران ردیت کشف کردند و سپس در خبرگزاری اندروید پلیس درباره‌ی آن گزارشی منتشر شد. آن‌طور که اندروید پلیس می‌نویسد، کاربر می‌تواند انگشتش را چند ثانیه روی پیام نگه دارد تا فهرست ایموجی‌ها برای واکنش‌ نشان‌دادن به پیام ظاهر شود. 

فهرست یادشده ایموجی‌هایی نظیر لایک، دیسلایک، عصبانی و خنده را شامل می‌شود. به‌نظر می‌رسد قابلیت جدید Messages فعلا ازطریق RCS فعال شده است و کاربرانی که ازطریق SMS برای یکدیگر پیام می‌فرستند، به آن دسترسی ندارند. گوگل با هدف یکپارچه‌ترکردن گفت‌و‌گوهای کاربران در Messages، از مدتی پیش در تلاش بوده سیستم پیام‌رسانی‌اش را از SMS سنتی به RCS ارتقا دهد. برای فعال‌سازی پیام‌رسانیِ RCS در اندروید می‌توانید مقاله‌ی آموزشی ویژه‌ی تک تایمز را مطالعه کنید.

گوگل مسیجز / Google Messages

Messages نخستین اپلیکیشن چت‌محور نیست که به قابلیت واکنش ازطریق ایموجی مجهز می‌شود؛ زیرا از مدت‌ها پیش، قابلیت یادشده در اپلیکیشن فیسبوک مسنجر و بخش دایرکت توییتر و iMessage اپل فعال شده است و کاربران هم به‌خوبی از آن استقبال کرده‌اند. همچون آی‌مسیج، اگر قابلیت جدید در اپلیکیشن Messages شما فعال نشده باشد و طرف مقابل ازطریق ایموجی به پیام واکنش نشان دهد، به‌جای دریافت نوتیفیکیشن مرتبط پیام مجزایی دریافت خواهید کرد که نمونه‌ی آن را می‌توانید در این تصویر ببینید.

در‌حال‌حاضر، به‌نظر می‌رسد گوگل قابلیت جدید Messages را برای گروه محدودی از کاربران اندروید فعال کرده است. مشخص نیست جدیدترین نسخه‌ی بتای Messages امکان واکنش ازطریق ایموجی را به‌ارمغان می‌آورد یا گوگل آن را با اعمال تغییر روی سرورها به اپلیکیشن اضافه می‌کند. اندرویدسنترال در گزارشی می‌نویسد دریافت نسخه‌ی بتای جدید مسیجز لزوما قابلیت یادشده را برای شما فعال نمی‌کند. احتمال می‌دهیم گوگل بخواهد به‌زودی جزئیاتی بیشتر دراین‌زمینه با رسانه‌ها در میان بگذارد.

دیدگاه شما کاربران تک تایمز درباره‌ی این موضوع چیست؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع