ساترا دستورالعمل مسابقه‌های آنلاین را تدوین کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

ساترا (مخفف سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی) دستورالعمل اجرای مسابقه‌های آنلاین را تحت عنوان دستورالعمل مسابقات برخط منتشر کرد. منظور از مسابقه‌های برخط در سند جدید، «هرگونه مسابقه با دسترسی عمومی از طریق رسانه مجاز با اهداف تجاری، تبلیغاتی یا فرهنگی است به نحوی که مشترکان به‌صورت برخط (online) امکان شرکت در آن را داشته باشند». دستورالعمل جدید، به‌خاطر اهمیت بالای ساماندهی و شفافیت برگزاری مسابقه‌های آنلاین تدوین شد. در تدوین این دستورالعمل، قوانین جاری کشور و احکام شرعی مرتبط در نظر گرفته شده است.

دستورالعمل مسابقه‌های آنلاین، مدل درآمدی مشروعی را شرح می‌دهد که شامل موارد متعددی می‌شود. در این دستورالعمل، شرایط، ضوابط و نحوه‌ی فعالیت قانونمند تولیدکننده، ارائه‌کننده و سایر عوامل پخش و تبلیغ در مسابقه‌های آنلاین مد نظر قرار گرفته است. سند جدید ساترا، در هشت بخش تدوین شد که شامل زیرمجموعه‌های متنوع از طراحی و مدیریت سوالات تا فعالیت‌های مالی و جوایز مسابقه می‌شود.

در ادامه بخوانید:

سند جدید ساترا متمرکز بر قوانین اجرا و شرکت در مسابقه‌های آنلاین، شرایطی را برای متقاضیان دریافت مجوز برگزاری مسابقه‌ها شرح می‌دهد. از میان شروط می‌توان به دریافت مجوز فعالیت صوت و تصویر فراگیر از ساتار اشاره کرد. شرکت یا سازمان متقاضی همچنین باید شرایط استفاده‌ی رسانه‌ی خود را همراه‌با اطلاعات فرد رابط با ساترا به این سازمان ارائه کند. همچنین در بخشی از تبصره‌ی دستورالعمل جدید می‌خوانیم: «رسانه متقاضی ارائه مسابقات برخط درصورت تراکنش مالی یا حضور مجری و پخش زنده، موظف است درخواست مجوز مسابقات برخط خود را به‌همراه کاربرگ تشریح مسابقه به اداره کل صدور مجوز ساترا ارسال کند». از پیش‌نیازهای دیگر می‌توان به ایجاد خط ارتباطی ویژه برای ارتباط ساترا با نماینده‌ی رسانه، ایجاد سامانه‌ی شاهد و تحویل دسترسی ساترا به آن سامانه، ایجاد سامانه پاسخگویی، ایجاد سامانه گزارش‌دهی تخلفات و تحویل دسترسی ساترا به آن سامانه و ایجاد امکان گزارش‌دهی نسبت به نظرات کاربران حین برگزاری مسابقه اشاره کرد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع