پتنت جدید مایکروسافت از تعمیر‌پذیر بودن دستگاه‌های سرفیس خبر می‌دهد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

چند سالی است که مایکروسافت با برند سرفیس خود، به بازار لپتاپ، کامپیوتر و تبلت وارد شده است و همواره در حال کار روی این برند است تا دستگاه‌ها را مطابق با تمایل بازار ارتقا ‌دهد. در این راستا، اکنون به نظر می‌رسد که این شرکت می‌خواهد یکی از معضلات این دستگاه را حل کند.

در پتنت جدید که توسط سایت Windows Latest فاش شده است، مایکروسافت در حال کار روی ساخت اجزای سرفیس به گونه‌ای است که بتوان به راحتی قطعات آن را جای‌گذاری کرد تا شخصی‌سازی دستگاه و تعمیر آن بسیار راحت صورت بگیرد. شرکت مایکروسافت در این‌باره اظهار کرد:

قطعات جایگزین ممکن است با جنس بدنه اصلی تفاوت داشته باشند. برای مثال، یک دستگاه الکترونیکی که صفحه پشتی آلومینیومی آن بر اثر ضربه فرورفتگی دارد، می‌تواند با جایگذاری همان قسمت تعمیر شود. البته باید خاطر نشان کرد که این اقدام شرکت برای تعویض قطعات، تعمیرات و یا بهبود‌سازی است و می‌تواند در قسمتی از محفظه، یک ردیف، کل آن و یا هر نمونه ‌از قطعات داخلی این دستگاه انجام شود.

پتنت جدید در ابتدا فقط برای افزایش کیفیت وای‌فای ارائه شده بود اما مایکروسافت آن را برای تعمیرپذیری بهتر دستگاه‌های سرفیس تعمیم داد. در این راستا، مایکروسافت سال گذشته مدل‌های سرفیس، یعنی لپ‌تاپ سرفیس ۳ و سرفیس پرو X را با SSDهای قابل تعویض معرفی کرده بود تا کاربر در صورت نیاز بتواند به راحتی آن را تعویض یا تعمیر کند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع