ویدیو بررسی شیائومی ردمی نوت ۸

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

در بین شرکت‌های فعال در بازار موبایل، شیائومی یکی از موفق‌ترین مهره‌ها در دسته‌ی گوشی‌های میان‌رده و پرچم‌دار به‌حساب می‌آید؛ شرکتی که به عرضه‌ی محصولات توانمند با برچسب قیمتی معقول شهرت دارد. چینی‌ها برای ادامه‌دادن به روند موفق خود، شیائومی ردمی نوت ۸ و شیائومی ردمی نوت ۸ پرو را از خانواده‌ی محبوب ردمی عرضه کرده‌اند. در ادامه با بررسی ویدیویی ردمی نوت ۸ شیائومی با تک تایمز همراه باشید.


تماشا در یوتیوب | تماشا در آپارات 


ردمی نوت ۸ از پنل شیشه‌ای دو و نیم D با انحنای بسیار ناچیزی در لبه‌ها، برای پشت دستگاه بهره برده. خب این انحنا خیلی کمه. ابعاد دستگاه، وزن و شکل کلی حس نسبتا خوبی رو داره. روی دست راحته ولی به‌نظر من اگر خمیدگی بیشتر بود، راحت‌تر روی دست قرار میگرفت. ردمی نوت ۸ از سیستم دوربین چهارگانه‌ با چینشی عمودی در گوشه‌ی سمت چپ دستگاه استفاده میکنه و فلش LED نیز درکنار مجموعه‌ی دوربین دیده می‌شه. برآمدگی دوربین قطوره و وقتی روی یه سطح صاف قرار میگیره لق میخوره و میتونه یکم اذیت کننده باشه.

حسگر اثرانگشت ردمی نوت ۸ در پنل پشتی قرار گرفته. دسترسی به این حسگر راحته و فرایند احراز هویت رو هم با سرعت بسیار زیادی انجام میده. وزن ردمی نوت ۸ در حدود ۱۹۰ گرمه ولی توزیع وزن یکنواخت نیست. نیمه بالایی سنگین تر از نیمه پایینی و توی استفاده مداوم کاملا این موضوع به چشم میاد.

شیائومی راهکار مشابهی را برای دوربین ردمی نوت ۸ در پیش گرفته است؛ دوربین استاندارد واید، دوربین اولتراواید، دوربین ماکرو و حسگری برای تشخیص عمق. دوربین اصلی ردمی نوت ۸ از حسگر ۴۸ مگاپیکسلی و ۱/۲ اینچی با لنز f/1.8 قدرت می‌گیرد. در ردمی نوت ۸ خبری از دوربین تله‌فوتو نیست و این گوشی‌های اقتصاد‌ی برای ثبت عکس‌های پرتره به ترکیب داده‌های حاصل از حسگر تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی و دوربین استانداردشان اتکا دارند. چینی‌ها دوربین ۲ مگاپیکسل دیگری را با قابلیت فوکوس از فاصله‌ی ۲ سانتی‌متری برای ثبت عکس‌های ماکرو اختصاص داده‌اند. عکس‌های اولتراواید در ردمی نوت ۸ به مدد دوربین ۸ مگاپیکسلی و ۱/۴ اینچی با پیکسل‌های ۱.۱۲ میکرومتری گرفته می‌شوند. این دوربین در پسِ لنزی با دیافراگم f/2.2 قرار دارد و خبری از فوکوس خودکار در آن نیست. دوربین اولتراواید ردمی نوت ۸ با زاویه‌ی دید ۱۲۰ درجه‌ای خود، نسبت به دوربین استاندارد ۲.۲ برابر فضای بیشتری را دراختیار کاربر قرار می‌دهد.

مقاله‌ی مرتبط:

شیائومی پردازنده‌ی ردمی نوت ۸ و نوت ۸ پرو را از دو شرکت متفاوت تأمین می‌کند. نسخه‌ی عادی ردمی نوت ۸ از پردازنده‌ی ۱۱ نانومتری و میان‌رده‌ی اسنپدراگون ۶۶۵ کوالکام قدرت می‌گیرد؛ در‌حالی‌که در نسخه‌ی پرو پردازنده‌ی ۱۲ نانومتری هلیو G90T مدیاتک وظیفه‌ی تأمین توان پردازشی را برعهده دارد. روی کاغذ و باتوجه‌به مشخصات فنی، می‌توان پیش‌بینی کرد که پردازنده‌ی مدیاتک توان بیشتر و عملکرد بهتری نسبت به اسنپدراگون ۶۶۵ داشته باشد؛ چرا که هلیو G90T بر هسته‌های کورتکس A55 و A76 متکی است، اما پردازنده‌ی کوالکام از هسته‌های قدیمی‌تر A53 و A73 بهره می‌برد. ردمی نوت ۸ در نسخه‌های ۳ | ۳۲، ۴ | ۶۴ و ۴ | ۱۲۸ گیگابایتی به‌فروش می‌رسد. 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع