بنچمارک ردمی نوت 10 با تراشه دایمنسیتی 820 منتشر شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

مدیاتک هفته‌ی گذشته در اطلاعیه‌ای اعلام کرد قصد دارد دوشنبه (فردا) کنفرانسی آنلاین برای رونمایی رسمی مدل بعدی تراشه‌های سری دایمنسیتی برگزار کند. درحالی‌که برخی رسانه‌ها از این تراشه با نام دایمنسیتی ۸۰۰ پلاس یاد می‌کردند، گزارشی جدید ادعا می‌کند این تراشه دایمنسیتی ۸۲۰ فایوجی (MediaTek Dimensity 820 5G) نام دارد. مدتی پیش اعطای گواهی TENAA به گوشی ردمی نوت ۱۰ شیائومی را شاهد بودیم. در وب‌سایت نهاد TENAA گفته شده است این گوشی شیائومی از تراشه‌ی جدید مدیاتک استفاده می‌کند. در همین زمینه، ساعاتی پیش ردمی نوت ۱۰ با تراشه‌ی معرفی‌نشده‌ی مدیاتک در بنچمارک گیک‌بنچ ظاهر شد.

در وب‌سایت نهاد TENAA، از گوشی جدید شیائومی با شماره‌مدل Xiaomi M2004J7AC یاد شده بود. تعدادی از دستگاه‌‌هایی که به‌تازگی در بنچمارک ظاهر شده‌اند، همین شماره‌مدل را دارند. به‌علاوه برخی دستگاه‌ها شماره‌مدل M2004J7BC دارند. موبایلی که در شماره‌مدل آن حرف A دیده می‌شود، از کدنام «اتم» و مدل دوم از کدنام‌ «بمب» استفاده می‌کند. ظاهرا این گوشی‌ها به تراشه‌ی MT6875 مدیاتک مجهز شده‌اند. ناگفته نماند MT6875 شماره‌مدل تراشه‌ای معرفی‌نشده به‌حساب می‌آید و احتمالا به همان دایمنسیتی ۸۲۰ اشاره می‌کند که تاریخ معرفی‌اش برای فردا تعیین شده است. 

بنچمارک دایمنسیتی 820 مدیاتک

براساس اطلاعات فاش‌شده‌ی گیک‌بنچ، تراشه‌ی MT6875 به هشت هسته‌ی پردازشی مجهز است و سرعت کلاک پایه‌ی ۲ گیگاهرتز را ارائه می‌دهد. در نظر داشته باشید این تراشه در دیتابیس TENAA توانسته بود به سرعت کلاک ۲/۶ گیگاهرتز دست پیدا کند. بر‌همین‌اساس، احتمال می‌دهیم دایمنسیتی ۸۲۰ 5G بتواند در حالت تقویت‌شده (بوست) به حداکثر فرکانس ۲/۶ گیگاهرتز دست یابد. دو گوشی ظاهرشده در بنچمارک گیک‌بنچ با کدنام «اتم» و «بمب» هشت گیگابایت حافظه‌ی رم دارند و از سیستم‌عامل اندروید ۱۰ استفاده می‌کنند.

دستگاه «بمب» موفق شد امتیاز میانگین ۶۴۰ را در بخش عملکرد تک‌هسته‌ای و امتیاز ۲،۶۰۰ را در بخش عملکرد چند‌هسته‌ای کسب کند. همچنین، آمار گیک‌بنچ از کسب امتیاز مشابه به‌وسیله‌ی دستگاه «اتم» در بخش عملکرد تک‌هسته‌ای خبر می‌دهد. ظاهرا امتیاز عملکرد چندهسته‌ای «اتم» اندکی کمتر از «بمب» بوده است. نگاهی خلاصه‌وار به آمار نشان می‌دهد امتیازات کسب‌شده‌ی دایمنسیتی ۸۲۰ این تراشه را در رتبه‌ای پایین‌تر از اسنپدراگون ۸۵۵ قرار می‌دهد. در نظر داشته باشید که اسنپدراگون ۸۵۵ پرچم‌دار نسل گذشته‌ی کوالکام به‌حساب می‌آید.

در ادامه بخوانید:

گفته می‌شود مدیاتک در تراشه‌ی جدیدش هسته‌هایی با فرکانس متنوع جای داده است. ظاهرا دایمنسیتی ۸۲۰ 5G از دو هسته‌ی اصلی با فرکانس ۲/۶ گیگاهرتز و دو هسته‌ی بزرگ با فرکانس ۲/۲ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی کوچک با فرکانس ۲ گیگاهرتز بهره می‌ببرد. مدیاتک قصد دارد دایمنسیتی ۸۲۰ را درمجموع به چهار هسته‌ی کورتکس A76 و چهار هسته‌ی کورتکس A55 مجهز کند.

براساس شایعات، دایمنسیتی ۸۲۰ می‌تواند از صفحه‌نمایش فول HD با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم LPDDR4x پشتیبانی کند. گفته می‌شود این تراشه‌ از شبکه‌ی 5G دارای فرکانس زیر ۶ گیگاهرتز (sub-6GHz 5G) استفاده می‌کند. 

طبق اعلام قبلی، مدیاتک قصد دارد فردا کنفرانسی آنلاین به‌منظور رونمایی تراشه‌ی جدیدش برگزار کند. همچنین به‌احتمال بسیار زیاد، شیائومی در آینده‌ای نزدیک گوشی ردمی نوت ۱۰ را با این تراشه معرفی خواهد کرد. 

دیدگاه شما کاربران تک تایمز درباره‌ی نتایج دایمنسیتی ۸۲۰ در گیک‌بنچ چیست؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع