نتفلیکس کیفیت استریم را در برخی نقاط اروپا افزایش می‌دهد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

اخبار رسمی نشان می‌دهند نت‌فلیکس (Netflix) تلاش‌های خود را برای بازگردانی کیفیت استریم محتوا به‌حالت عادی در شماری از کشورهای اروپایی آغاز کرده است. ناگفته نماند این غول حوزه‌‌ی استریم مدتی پیش در پی درخواست دولت‌ها مجبور شده بود کیفیت استریم را کاهش دهد. دولت‌ها نگران بودند افزایش استفاده از نت‌فلیکس باعث واردشدن فشار بیش‌از‌حد به شبکه‌ی ارتباطات پهن‌باند شود و زیرساخت‌ها را با مشکل روبه‌رو کند. 

خبرگزاری FlatpanelsHD در گزارشی اختصاصی می‌نویسد کاربران نت‌فلیکس در دانمارک، نروژ، آلمان و چند کشور اروپایی دیگر می‌گویند به‌تازگی متوجه شده‌اند نرخ بیت (بیت‌رِیت) استریم به‌میزان اندکی افزایش پیدا کرده است. نت‌فلیکس در گفت‌و‌گوی اختصاصی با این خبرگزاری رسما تأیید کرده است قصد دارد کم‌کم شرایط را به‌حالت عادی برگرداند.

نت‌فلیکس می‌گوید مشغول کار با ارائه‌دهندگان سرویس‌های اینترنتی است تا بتواند ظرفیت استریم را افزایش دهد. نت‌فلیکس تاکنون نام کشورهایی را مشخص نکرده که کیفیت استریم محتوا برای کاربران آن‌ها افزایش پیدا کرده است. خبرگزاری ورج می‌گوید برای کسب اطلاعات بیشتر با نت‌فلیکس تماس گرفته؛ اما این شرکت تاکنون پاسخی نداده است. فردی به‌نمایندگی از نت‌فلیکس در مصاحبه با FlatpanelsHD می‌گوید: «تنها در یک ماه گذشته ظرفیت عادی استریم را چهاربرابر بیشتر کردیم. هرچه وضعیت بهبود پیدا کند، میزان محدودیت‌ها را کمتر خواهیم کرد».

تیری برتون، کارآفرین و سیاست‌دار نام‌آشنای فرانسوی است که امروزه به‌عنوان کمیسر اتحادیه‌ی اروپا شناخته می‌شود. طبق اخبار رسمی او مدتی پیش با رید هستینگز، مدیرعامل نتفلیکس وارد مذاکره شده و این شرکت را به کاهش کیفیت استریم ترغیب کرده است. برتون همچنین با مدیران یوتیوب نیز مذاکره کرد تا این سرویس نیز با کاهش کیفیت استریم، میزان فشار بر زیرساخت‌ها را درسراسر قاره‌ی اروپا کاهش دهد. نت‌فلیکس در آن زمان اعلام کرد به‌مدت ۳۰ روز نرخ بیت ویدئوهایش را کاهش می‌دهد. در همان بازه تخمین زده شده بود این اقدام نت‌فلیکس میزان فشار این پلتفرم بر زیرساخت‌های اروپا را تا حد محسوسی کاهش می‌دهد. یکی از تحلیلگران در گفت‌و‌گو با خبرگزاری ورج مدعی شده بود کاهش نرخ بیت درنهایت باعث می‌شود میزان ترافیک نت‌فلیکس روی شبکه‌های اروپایی تا ۲۵ درصد کاهش پیدا کند.

نت‌فلیکس از سال ۲۰۱۱ تاکنون به برخی روش‌ها متکی شده است تا روند استریم محتوا را در مناطقی از دنیا تثبیت کند که پهنای باند زیادی ندارند. نت‌فلیکس درکنار کاهش نرخ بیت، به استفاده از روش‌های سنتی‌اش نیز روی آورد. اطلاعات رسمی نشان می‌دهند نت‌فلیکس امروزه از نوعی ابزار ویژه و پیشرفته استفاده می‌کند که با اتکا بر آن می‌تواند کیفیت استریم محتوا را با پهنای باند دردسترسی کاربر سازگار کند.

در ادامه بخوانید:

نت‌فلیکس همچنین از زمان آغاز به ‌کار، در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ بهره‌برداری از برنامه‌ی ویژه‌ای را شروع کرده که به‌عنوان Open Connect از آن یاد می‌کند. در بخشی از وب‌سایت نت‌فلیس می‌خوانیم هدف اصلی پروژه‌ی Open Connect این است که میلیون‌ها تن از کاربران نت‌فلیکس به بهترین کیفیت استریم ممکن دست پیدا کنند. 

احتمال می‌دهیم سرویس‌های دیگر حوزه‌ی استریم نیز به‌زودی تصمیماتی شبیه ‌به‌ نت‌فلیکس اتخاذ کنند و کم‌کم کیفیت استریم را به حالت عادی برگردانند. گفته می‌شود شماری از آن‌ها نیز به‌تازگی روند افزایش کیفیت استریم را آغاز کرده‌اند. خبرگزاری اپل اینسایدر به‌تازگی مدعی شده است اپل از اواخر ماه گذشته نرخ بیت محتوای استریم‌شده ازطریق سرویس اپل TV پلاس را افزایش داده است تا نهایتا کیفیت آن‌ها افزایش یابد.

شما کاربران تک تایمز چه دیدگاهی درباره‌ی این موضوع دارید؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع