آپدیت جدید گوگل کروم می‌تواند عمر باتری دستگاه شما را افزایش دهد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

گوگل، مرورگر کروم را بروز خواهد کرد و طبق گفته‌ی این شرکت، عمر باتری دستگاه‌ها بهبود خواهد یافت. این شرکت در پستی که روز پنج‌شنبه در وبلاگ Chromium منتشر شد، بیان کرد که بخش کوچکی از تبلیغات، سهم نامتناسبی از منابع دستگاه، مثل باتری و داده‌ی شبکه را بدون اطلاع کاربران مصرف می‌کنند. این تبلیغات (مانند مواردی که رمزارز استخراج می‌کنند، برنامه‌نویسی ضعیفی دارند یا برای استفاده از داده‌ی شبکه بهینه‌سازی نشده‌اند) می‌توانند شارژ باتری را تخلیه کنند و برای کاربر هزینه‌ساز باشند.

بنابراین گوگل تصمیم گرفته است قبل از تعامل کاربر با آن‌ها، منابعی را که یک تبلیغ نمایشی می‌تواند از آن استفاده کند را محدود کند. با رسیدن به حد مجاز، قاب آگهی، به یک صفحه‌ی ارور هدایت می‌شود و سپس به کاربر اطلاع می‌دهد که آگهی بیش از حد مجاز منابع دستگاه را مصرف کرده است. هدف گوگل آن دسته از تبلیغاتی است که از ۹۹٫۹ درصد دیگر آگهی‌ها، CPU یا پهنای باند شبکه‌ی بیشتری را استفاده می‌کنند. پس از بروزرسانی، این تبلیغات قادر خواهند بود تنها از ۴ مگابایت از داده‌های شبکه استفاده کرده یا از پردازنده به مدت ۱۵ ثانیه در هر دوره‌ی ۳۰ ثانیه‌ای استفاده کنند. گوگل خاطرنشان می‌کند در حالی که تنها ۳ درصد از آگهی‌ها بیش از این میزان، منابع دستگاه را مصرف می‌کنند اما آن‌ها ۲۷ درصد از داده‌ی شبکه‌‌ی مربوط به تبلیغات و ۲۸ استفاده‌ی CPU در کروم را به خود اختصاص می‌دهند.

مارشال ویل (Marshall Vale) مدیر محصولات کروم، می‌گوید که انتظار دارد که این بروزرسانی تا پایان ماه آگوست عرضه شود. ویل می افزاید:

هدف ما از انتخاب این تاریخ عرضه، دادن زمان کافی به سازندگان آگهی و ارائه‌دهندگان ابزار است تا برای آن آماده شوند و این محدودیت‌ها را در جریان کار خود قرار دهند. به منظور کمک به تبلیغ‌کنندگان برای درک تاثیرات این مداخله رو تبلیغاتشان، آن‌ها می‌توانند به گزارشات کروم دسترسی پیدا کنند تا بفهمند که کدام یک از این تبلیغات بارگزاری نشده‌اند. با این تغییرات، کروم همچنان به تلاش خود برای اطمینان از داشتن تجربه‌‌ی وبگردی خوب، هم روی صفحه‌نمایش و هم در پشت صحنه ادامه می‌دهد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع