حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

تلاش ایرباس برای طراحی فضاپیماها و جمع آوری زباله‌های فضایی

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

شرکت ایرباس در تلاش برای جمع اوری زباله های فضایی با آژانس فضایی اروپا همکاری خواهد کرد. بدین منظور این دو شرکت باید در آینده فضاپیماهای جدیدی را طراحی و ابداع کنند تا بتوانند به این هدف دست یابند.

  به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تعدا زباله های فضایی به بیش از 1000 قطعه در فضا رسیده است و این امر می تواند در آینده دیگر فضاپیماها و ماهواره های جدید را با مشکل مواجه کند. تعداد فضاپیماهایی که عمر انها به پایان می رسد به هفته ای یک عدد رسیده و در این میان برخی به سمت زمین سقوط می کنند و در بین راه به  سمت جو زمین می سوزند برخی دیگر نیز بطور کامل از بین نمی روند و بعضی قسمت های انها در مدار باقی می ماند. که این تکه های باقی مانده می توانند برخوردهای شدیدی با زمین داشته باشند.

آژانس فضایی اروپا در یک طرح پژوهشی اقدام به کنترل ورود مجدد فضاپیماها به جو زمین خواهد کرد. این طرح با هدف حفظ جان ساکنان زمین انجام خواهد گرفت. آژانس فضایی اروپا در این زمینه گفته است: با اینکه بیشتر مناطق زمین پوشیده از آب است و احتمال سقوط این زباله های فضایی به درون آب زیاد است اما با روند افزایش تعداد فضاپیماها باید اقدامات پیش گیرانه از هم اکنون انجام گیرد.

در این طرح که با همکاری ایرباس انجام میگیرد، طراحی فضاپیماها به گونه ای خواهد بود که کمترین میزان خطر را برای ساکنان زمین در زمان سقوط فراهم کند. البته این طراحی می تواند با مشکلاتی نیز همراه شود و سازگاری این فضاپیماها با محیط زیست زمین را کاهش دهد. در هر صورت کنترل ورود مجدد فضاپیماها به داخل جو زمین می تواند خطرات ناشی از سقوط را کاهش دهد.

 

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید، برای خواندن مطالب بیشتر به تکنا مراجعه کنید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع : پایگاه خبری تکنا