هکرها به دنبال دریافت 42 میلیون دلار باج از ترامپ هستند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

اخیرا یک گروه هکری درخواست 42 میلیون باج از دونالد ترامپ کرده اند. این گروه مدعی شده اند اسنادی مربوط به پولشویی ترامپ بدست آورده اند که درصورت عدم دریافت باج آنها را منتشر می کنند. این گروه بارها حملات سایبری را با هدف باج گیری انجام داده اند.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی و فناوری تکنا و به نقل از  Forbes، گروه هکری Sodinokibi حملات سایبر مختلفی را در آمریکا انجام داده اند. در آخرین حمله به یک موسسه حقوقی در نیویورک، حجم بسیار زیادی از داده ها به سرقت رفته است. در این اقدام علاوه بر کدگذاری داده ها برای دریافت باج، بسیاری از اسناد نیز دزدیده شده است. البته موسسه حقوق مذکور از پرداخت خودداری کرد. پس از این اتفاق، باج خواهان بخشی از اطلاعات را منتشر کرده و سپس مبلغ باج را نیز دو برابر کردند.

پیش از این نیز این گروه با حمله به Grubman Shire اسناد بسیاری را به سرقت برده بودند. این گروه در این جریان 21 میلیون دلار پول درخواست کردند و تهدید کردند در صورت عدم پرداخت این مبلغ اطلاعات محرمانه ای از برخی افراد مشهور نظیر التون جان و لیدی گاگا را افشا خواهند کرد. این گروه اخیرا با دریافت اسنادی مبنی بر پولشویی ترامپ، وی را با انتشار این اسناد تهدید کرده اند. این گروه اعلام کردند که همزمان با رقابت در انتخابات، بخشی از اسناد مربوط به پولشویی کثیف وی را منتشر می کنند. البته هنوز منبع این اطلاعات مشخص نشده است و شخص ترامپ و یا پلیس فدرال نیز در این مورد نظری نداده اند. اما FBI با دخالت در این موضوع مانع پرداخت باج موردنظر شده است.

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید، برای خواندن مطالب بیشتر به تکنا مراجعه کنید. نوشته %%POSTLINK%% اولین بار در %%BLOGLINK%% پدیدار شد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع : پایگاه خبری تکنا