دستورالعمل مسابقه های آنلاین توسط ساترا تدوین شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

سازمان تنظیم مقررات رسانه های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) از تدوین دستورالعمل جدیدی برای برگزاری مسابقه های آنلاین خبر داد. اسن دستورالعمل به نام دستور مسابقات بر خط تدوین و به زودی نیز اجرایی خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی و فناوری تکنا، مسابقات آنلاین به هرگونه مسابقه که توسط عموم مردم و از طریق رسانه های مجاز با اهداف گوناگون تجاری و فرهنگی برگزار شود، اطلاق خواهد شد. عموم مردم قادرند بصورت آنلاین در مسابقات بر خط شرکت کنند.

در دستورالعمل های تدوین شده برخی قوانین مربوط به شرایط و ضوابط برگزاری بازی های قانونمند توسط برگزارکنندگان ، تولیدکننگان و نحوه انتشار و توزیع آن آمده است. در این سند که شامل 8 فصل است، به شرایط فعالیت های مالی و نوع جوایز نیز اشاره شده است. همچنین در این سند شروطی را نیز برای متقاضیان دریافت مجوز بیان شده است. فرد متقاضی می بایست علاوه بر دریافت مجوز، شرایط استفاده رسانه خود را با فرد مرتبط به ساترا به این مرکز ارائه دهد. همچنین مسابقات برخط اگر شامل تراکنش مالی نیز باشد، نیازمند ارسال کاربرگ تشریح مسابقه به اداره کل صدور مجوز خواهد بود.

در این سند شروط دیگری نیز برای پیشبرد مسابقات بر خط در نظر گرفته شده است. از جمله ان می توان به ایجاد سامانه شاهد و دسترسی ساترا به آن، وجود سامانه پاسخگویی و گزارش دهی مربوط به تخلفات و دریافت نظرات کاربران در زمان برگزاری مسابقه اشاره کرد.

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید، برای خواندن مطالب بیشتر به تکنا مراجعه کنید. نوشته %%POSTLINK%% اولین بار در %%BLOGLINK%% پدیدار شد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع : پایگاه خبری تکنا