اپلیکیشن ماسک از گوگل پلی حذف شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

اپلیکیشن ماسک که برای جلوگیری از شیوع کرونا توسط محققان ایرانی توسعه یافته بود اکنون از گوگل پلی حذف شده است. سخنگوی ستاد مبارزه با بیماری کرونا طی توئیتی این خبر را اعلام کرد. اکنون کاربران می توانند این برنامه را از طریق مارکت های دیگر دریافت کنند.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی و فناوری تکنا، کیانوش جهانپور این اقدام گوگل پلی را در راستای تحریم های ضد بشری ایران دانست و گفت کلیه کاربران می توانند در فروشگاههای اندرویدی دیگر این برنامه را یافته و نصب کنند. همچنین وی در توئیت خود اینکی از این اپلیکیشن را برای نصب آسان تر شهروندان قرار داده است.

پیش از این نیز برخی برنامه های اندرویدی در گوگل پلی با محدودیت مواج شده بود. اما به نظر می رسد این محدودیت تنها به اپلیکیشن های ایرانی نبوده است. در چند وقت اخیر گوگل نظارت شدیدی بر روی اپلیکیشن های مرتبط با مبارزه با کرونا داشته و طی این اقدام اپلیکیشن های بیماری حذف شده اند. گوگل در بیانیه ای اعلام کرد که این اقدامات برای جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی انجام داده است. در واقع در گوگل پلی تنها اپلیکیشن های مربوط به سازمان بهداشت جهانی قرار دارد. البته برخی نیز بر این باورند که گوگل می توانست با نظارت بیشتر اپلیکیشن های دیگر را نیز نگهداری می کرد.

البته دلیل حذف اپلیکیشن ماسک هنوز مشخص نشده و احتمال دارد گوگل دلیل حذف این برنامه از گوگل پلی را برای مدیریت آن ارسال کرده باشد. هر چند که این اپلیکیشن به شرکت خصوصی تعلق دارد و دولت در ساخت آن دخالتی نداشته است. در وبسایت ماسک نیز توضیحی در این مورد عنوان نشده است.

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید، برای خواندن مطالب بیشتر به تکنا مراجعه کنید. نوشته %%POSTLINK%% اولین بار در %%BLOGLINK%% پدیدار شد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع : پایگاه خبری تکنا