عرضه گوشی فوق امنیتی سامسونگ بهمراه فناوری کوانتومی QRNG

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

سامسونگ با همکاری SK Telecom از اولین گوشی امنیتی کوانتومی خود رونمایی کرد. این گوشی که به فناوری عدد ساز تصادفی کوآنتومی مجهز شده که هک کردن آن را بسیار دشوار خواهد کرد.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی و فناوری تکنا و به نقل از engadget، Galaxy A Quantum محصول جدید سامسونگ علاوه بر امکانات یک گوشی هوشمند از تکنولوژی QRNG بهره برده که آن را به یک گوشی امنیتی تبدیل کرده است. تکنولوژی عدد ساز تصادفی برای خدمات امنیتی نظیر پرداخت های مالی و احراز هویت دو مرحله ای استفاده می شود. این فناوری از یک چیپ بسیار کوچک تشکیل شده که شامل دو سنسور  LED و CMOS تشکیل شده که قادرند نویز را پراکنده کرده و سپس اعداد تصادفی را ضبط کنند. این اولین همکاری سامسونگ و SK Telecom نیست. پیش از این نیز این دو شرکت برای ساخت اولین تلویزیون 8k با تکنولوژی 5G  با هم همکاری کرده بودند.

سامسوگ بهمراه شرکت SK Telecom بطور مشترک اعلام کردند که تاکنون هیچ تکنولوژی ای در جهان قادر به هک این گوشی نخواهد بود. بدین ترتیب Galaxy A Quantum به عنوان امن ترین گوشی جهان شناخته خواهد شد. گلکسی کوانتومی به یک نمایشگر Infinity 6.7 اینچی بهمراه یک حسگر اثرانگشت در زیر نمایشگر و چیپست اگزینوس ۹۸۰  مجهز است. دوربین اصلی این گوشی 6 مگاپیکسل و حسگرهای بعدی به ترتیب 12 مگاپیکسل، 5 مگاپیکسلی ماکرو و 5 مگاپیکسلی عمق سنج است. دوربین سلفی نیز 32 مگاپیکسل خواهد بود.

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید، برای خواندن مطالب بیشتر به تکنا مراجعه کنید. نوشته %%POSTLINK%% اولین بار در %%BLOGLINK%% پدیدار شد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع : پایگاه خبری تکنا