آغاز پروژه بزرگ فیسبوک برای افزایش ظرفیت اینترنت آفریقا و خاورمیانه

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

فیسبوک بهمراه چند شرکت مخابراتی دیگر قصد دارند تا بزرگترین پروژه مخابراتی کابلی را در اعماق دریا پیاده سازی کنند. در این پروژه قرار است ظرفیت اینترنت بوسیله کابل تا مسیر 37 هزار کیلومتر به سمت آفریقا و بخش هایی از خاورمیانه گسترش یابد.

 به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از tech radar، در پروژه جدید فیسبوک که با همکاری شرکت های بزرگی نظیر چاینا موبایل، MTN گلوبال کانتکت، اورنج و … انجام خواهد گرفت، با هدف افزایش ظرفیت اینترنت در مناطقی اطراف آفریقا و خاورمیانه انجام خواهد گرفت. در این پروژه حدود یک میلیارد نفر به اینترنت دسترسی پیدا خواهند کرد که تا کنون از آن بی بهره بوده اند.

پروژه 2Africa با استفاده از 37 هزار کیلومتر کابل (چیزی در حدود محیط کره زمین) اینترنت را به خاورمیانه و آفریقا خواهد رساند. در این پروژه شرکت هایی از عربستان مانند شرکت مخابراتی STC ، شرکت مصری Telecom Egypt و شرکت آفریقایی WIOCC نیز حضور خواهند داشت. زمان نهایی بهره برداری از این پروژه مشخص نشده اما احتمال می رود که تا اوائل 2024 به پایان برسد. ظرفیت این پروژه در برخی مناطق به 180 ترابیت بر ثانیه خواهد رسید.

طراحی این پروژه به گونه ای انجام گرفته تا کمترین قطعی در این اتصال اتفاق بیفتد. همچنین با استفاده از فناوری SDM1 کابل های فیبر نوری از 8 جفت به 16 جفت افزایش پیدا کرده است. این اولین پروژه با این ابعاد و با استفاده از رسانه های آلومینیومی در جهان خواهد بود. البته فیسبوک و شرکای تجاری او هنوز از هزینه های  این پروژه حرفی به میان نیاورده اند.

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید، برای خواندن مطالب بیشتر به تکنا مراجعه کنید. نوشته %%POSTLINK%% اولین بار در %%BLOGLINK%% پدیدار شد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع : پایگاه خبری تکنا