رونمایی ناسا از یک مریخ نورد جدید با قابلیت حرکت در خاک سست

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

ناسا به تازگی از یک مریخ نورد کوچک با قابلیت بالا رفتن از تپه های شنی رونمایی کرده است. این مریخ نورد با هدف کمک به اکتشافات جدید طراحی و ساخته شده است. این ربات کوچک به راحتی می تواند از تپه هایی که پوشیده از شن و ماسه است بالا برود.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی مجله خبری تکنا، مریخ نورد جدید ناسا توسط موسسه فناوری جورجیا (Georgia Institute of Technology)  و با حمایت مالی بخس تحقیقت ارتش آمریکا توسعه یافته است. این دستگاه با بررسی وضعبت تپه های موجود در سیاره مریخ طراحی و ساخته شده است. این محققان در بررسی های خود متوجه شدند که برای اکتشافات در مریخ نیاز به یک دستگاه مقاوم و با قابلیت ارتجایی بالا هست. مزیت اصلی این مریخ نورد خارج کردن چرخ هایش از تپه های شنی و بالارفتن از آنها خواهد بود.

طرح این مریخ نورد از مریخ نورد اکتشاف منابع ۱۵ (RP15) گرفته شده است. این دستگاه قادر استا چرخ های خود را در مواقع ضروری حرکت دهد و به این ترتیب به راحتی از مکان های سخت بالا برود. طراح این مریخ نورد، پروفسور دن گلدمن، (Dan Goldman) در مورد ساخت این دستگاه می گوید: برای ساخت قطعات این مریخ نورد از چاپ سه بعدی استفاده شده است. همچنین فناوری پدال زدن چرخشی به سمت عقب که در این کریخ نورد تعبیه شده آن را قادر می سازد تا طی یک حرکت پیچیده از یک شیب بالا برود. در واقع چرخ های جلو وظیفه کنار زدن شن ها و حرکات فوق العاده چرخ های عقب از گیرافتادن آن در زمین های سست جلوگیری خواهد کرد.

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید، برای خواندن مطالب بیشتر به تکنا مراجعه کنید. نوشته %%POSTLINK%% اولین بار در %%BLOGLINK%% پدیدار شد.

نوشته رونمایی ناسا از یک مریخ نورد جدید با قابلیت حرکت در خاک سست اولین بار در تکنا پدیدار شد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع : پایگاه خبری تکنا