ماجرای کشف واکسن کرونا توسط شرکت مدرنا چیست؟

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – شرکت زیست فناوری مدرنا که در شهر کمبریج در ماساچوست آمریکا مستقر است، روز دوشنبه 29 اردیبهشت نتایج پاسخ ایمنی به واکسن کرونا را در یک بررسی کوچک که در اصل برای مشخص شدن بی‌خطر بودن واکسن طراحی شده بود، اعلام کرد. البته این نتایج مقدماتی هستند و هنوز نمی‌توان با قطعیت گفت واکسن باعث پیشگیری افراد از ابتلا به کرونا می‌شود.

واکسن معرفی شده mRNA-1273 نام دارد. به گفته محققان، این واکسن توانسته است در بدن داوطلبان یک واکنش ایمنی ایجاد کند که مشابه واکنش ایمنی افراد بهبود یافته از کووید 19 است. این نتایج نشان می‌دهد واکسن mRNA-1273 توانایی جلوگیری از بروز بیماری کووید 19را دارد.

این نتیجه اولیه فعلا فقط در 8 داوطلب نخست مشاهده شده است و قرار است در مجموع 45 نفر در فاز اول واکسن را دریافت کنند. به گفته متخصصان مرحله دوم آزمایشات بالینی با همکاری 600 نفر انجام می شود و سازمان غذا و داروی آمریکا نیز مجوز انجام این مرحله را صادر کرده است.

شرکت مدرناآنتونی فاوسی مدیر موسسه ملی آلرژی‌ها و بیماری‌های عفونی آمریکا (NIAID) می‌گوید: «در صورتی که از ایمن و مؤثر بودن واکسن ضد کرونای شرکت مدرنا اطمینان حاصل شود، این واکسن اواخر پاییز یا اوایل زمستان آماده خواهد شد.»

ساخت واکسن کرونا توسط مدرنادکتر تال زکس، رئیس بخش پزشکی شرکت داروسازی مدرنا می‌گوید؛ «ما معتقدیم که این نتایج نشان می‌دهد mRNA-1273 توانایی بالقوه برای پیشگیری از کووید 19 را دارد و همچنین نتایج این مرحله اولیه به ما کمک می‌کند که دوز دقیق برای مراحل بعدی تحقیق را پیدا کنیم.»

شرکت مدرنا امیدوار است بتواند مراحل گسترده‌تر آزمایش این واکسن را در ماه ژوئیه آغاز کرده و همزمان از اکنون برای تولید انبوه آن سرمایه‌گذاری می‌کند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع