حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

تاکنون ۲۰۰ میلیون نسخه از بازی ماینکرفت به‌فروش رفته است

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

حدود ۹ سال از انتشار نسخه‌ی رسمی بازی ماینکرفت (Minecraft) می‌گذرد. البته تاریخ انتشار نسخه‌ی اولیه‌ی آن به ۱۱ سال پیش برمی‌گردد. ماینکرفت که توسط استودیوی بازی‌سازی موجانگ (Mojang) ساخته شده توانسته‌ است تا امروز آمار خیره‌کننده‌ای از خود برجای بگذارد. به‌تازگی در جدیدترین اخبار بازی مطلع شده‌ایم که مجموع فروش ماینکرفت به ۲۰۰ میلیون نسخه رسیده است.

رکورد فروش ۲۰۰ میلیون نسخه‌ای برای ماینکرفت، حیرت‌انگیز است. این موفقیت درحالی توسط ماینکرفت به‌دست آمده که بازی در سال ۲۰۱۶ از مرز ۱۰۰ میلیون نسخه فروش عبور کرده بود. به‌علاوه تولیدکننده‌ی بازی سال گذشته تقریباً در همین روزها آمار فروش کلی بازی را ۱۷۶ میلیون نسخه اعلام کرد. نکته‌ی جالب دراین‌میان به تعداد کاربران فعال بازی مربوط می‌شود که طبق اطلاعات منتشرشده به ۱۲۶ میلیون نفر در هر ماه می‌رسد؛ عددی که نشان از جذابیت بالای ماینکرفت برای ده‌ها میلیون مخاطب آن‌هم بعد از گذشت حدود یک دهه از انتشار بازی دارد.

علاوه‌بر این ۲۰۰ میلیون مخاطب ماینکرفت، حدود ۳۰۰ میلیون نفر هم تا نوامبر ۲۰۱۹ در چین به تجربه‌ی نسخه‌ی رایگان بازی روی پی‌سی و موبایل پرداخته‌اند که توسط شرکت نت‌ایز (NetEase) در این کشور منتشر شده است.

در ادامه بخوانید:

مایکروسافت حدودا ۶ سال پیش استودیوی موجانگ را تحت مالکیت خود درآورد و بدین ترتیب ماینکرفت نیز به زیرمجموعه‌‌های این شرکت ردموندی اضافه شد؛ خبرگزاری‌ها در آن‌ زمان ارزش قرارداد تصاحب موجانگ و ماینکرفت را ۲/۵ میلیارد دلار اعلام کردند. در دورانی که ماینکرفت به مالکیت مایکروسافت درآمد، شمار مخاطبین بازی روی پلتفرم‌هایی مثل پی ‌سی، پلی ‌استیشن 3 و ایکس ‌باکس 360 درحدود ۵۰ میلیون نفر بود. مدت‌ها بعد پلتفرم‌های بیشتری میزبان بازی شدند و فروش ماینکرفت بیش از پیش افزایش یافت.

مایکروسافت در بیانیه‌ی اخیر خود به این نکته اشاره می‌کند که دنیاگیری ویروس کرونا تأثیر درخورتوجهی روی افزایش شمار مخاطبان بازی طی چند وقت اخیر گذاشته، به‌طوری‌که شمار بازیکنان جدید ماینکرفت در ماه گذشته به‌میزان ۲۵ درصد نسبت به قبل رشد داشته و میزان بازی‌های چندنفره‌ی آن هم ۴۰ درصد بیشتر از قبل شده است.

این روزها درحالی به زمان انتشار بازی Minecraft Dungeons برای پی‌سی، پلی ‌استیشن 4، ایکس ‌باکس وان و نینتندو سوییچ نزدیک می‌شویم که احتمالاً کمتر کسی می‌توانست در روزهای اولیه‌ی تولید ماینکرفت تصور کند بازی بتواند به چنین موفقیت عظیمی دست یابد؛ اثری که مارکوس پرسون ملقب به Notch آن‌را به‌عنوان پروژه‌ای کوچک خلق کرد و این روزها یکی از بزرگ‌ترین آثار صنعت بازی محسوب می‌شود.

شما کاربران تک تایمز چه دیدگاهی در این زمینه دارید؟

جدیدترین اخبار حوزه‌ی سرگرمی را به‌همراه مقالات و برنامه‌های ویدئویی جذاب در وب‌سایت زومجی دنبال کنید

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع