حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

ترافیک رایگان مراکز علمی و دانشگاهی تا یک ماه دیگر تمدید شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

شیوع کرونا و تعطیلی دانشگاه‌ها باعث شد تا آموزش‌ها به‌صورت مجازی پیگیری شود. به‌دنبال این موضوع، دانشجویان برای پرداخت هزینه‌ی اینترنت برای آموزش مجازی با مشکل مواجه بودند؛ به‌همین‌دلیل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات وعده‌ی اینترنت رایگان را برای دانشجویان و اساتید دانشگاه داد.

هرچند عملی‌شدن این موضوع کش‌وقوس‌های فراوانی داشت اما درنهایت اینترنت اکثر آی‌پی‌های دانشگاهی رایگان شد. حال وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تمدیدشدن اینترنت برای دانشجویان و اساتید تا یک ماه دیگر خبر داده است.

محمدجواد آذری‌جهرمی در حساب توییتری خود نوشت:

استفاده‌ی «رایگان» دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، اساتید و دانشجویان عزیز از سامانه‌های آموزش مجازی، برای یک ماه دیگر تمدید شد.

در ادامه بخوانید:

به‌گفته‌ی ستار هاشمی، معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات، رایگان‌شدن اینترنت در سامانه‌های آموزش مجازی مراکز دانشگاهی تا امروز بالغ بر ۵۰ میلیاردتومان از هزینه‌های آموزش مجازی کشور را کاهش داده است. وی همچنین در حساب توییتری خود نوشته است که ادارات کل ICT استان‌ها برای رفع ایرادات احتمالی فنی در کنار دانشگا‌ه‌ها خواهند بود.

باوجود وعده‌ی رایگان‌شدن اینترنت سامانه‌های آموزش مجازی مراکز دانشگاهی، بسیاری از دانشجویان گله‌مند بودند که همچنان از آن‌ها هزینه‌ی اینترنت کسر می‌شود. حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در همین رابطه پاسخ داد که تنها آی‌پی‌هایی رایگان شده که نام آن‌ها توسط دانشگاه‌ها برای وزارت ارتباطات ارسال شده است و ممکن است موسسه‌ای در این میان جا مانده باشد.

تاکنون ترافیک اینترنت تعداد ۱۴۹۳ سامانه مرکز علمی و دانشگاهی رایگان شده است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع